اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

شهرداری نباید اعتبارات بجنورد را صرف پروژه‌های ملی کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری نباید اعتبارات شهر بجنورد را صرف پروژه‌های ملی کند.

شهرداری نباید اعتبارات بجنورد را صرف پروژه‌های ملی کند

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح در چهارراه شهدای بجنورد اظهار کرد: قرار نیست تا پول مردم این شهر برای اجرای این‌گونه پروژه‌ها صرف شود.

وی افزود: برای اجرای پروژه‌هایی مثل تقاطع غیر همسطح لازم است تا شهرداری با تدبیر نسبت به تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات ملی اقدام کند.

ثروتی اجرای این قبیل از پروژه‌ها را که با اهداف توسعه شهری و روان شدن ترافیک انجام می‌شود،‌ منوط به تأمین منابع مالی از طریق اعتبارات ملی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مجلس اعتبارات بسیار خوبی را برای اجرای این قبیل از پروژه‌ها تصویب کرده که شهرداری بجنورد باید آن را به جد پیگیری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم پیگیری مسئولان نسبت به جذب اعتبارات طرح جامع خطرپذیری بجنورد را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی و محصور شدن شهر احتمال وقوع هرگونه حادثه سیلاب را دارد که تاکنون نیز خساراتی از این حیث به منازل شهروندان وارد شده است.

وی تصریح کرد: به طور حتم در صورت وضعیت خاص و بارش‌ها در چهار سوی شهر شاهد بحران خواهیم بود از این رو لازم است تا با اجرای طرح جامع خطرپذیری که مجلس اعتبارات آن را مصوب کرده، مسیل‌ها را ساماندهی و همچنین آمادگی‌های لازم را به منظور مقابله با این‌گونه حوادث داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتبارات بسیار خوبی در بخش‌ها و تبصره‌های مختلف در وزارتخانه‌ها دیده شده است که نیاز به پیگیری مسئولان استان دارد.

به گفته وی، بیش از 85 درصد از اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها بوده و صرفا 15 درصد مجموعه اعتبارات در اختیار استان‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول