اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز:

اولویت اصلی شهرداری شیراز، جذب سرمایه‌گذار است

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی شهرداری شیراز گفت: جذب سرمایه‌گذار اولویت اصلی شهرداری شیراز در راستای خدمت‌رسانی بیشتر است.

اولویت اصلی شهرداری شیراز، جذب سرمایه‌گذار است

محمدحسن اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از یک‌هزار و 65 میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال جاری 85 درصد به حوزه عمرانی اختصاص دارد.

وی گفت: پرو‍ژه‌های مهم عمرانی در سطح شهر در حال اجرا بوده که با وجود مشکلات اقتصادی روند آنها هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز اجازه نمی‌دهد هیچ پروژه عمرانی متوقف شود، تصریح کرد: با تمهیدات و راهکارهای مختلف با وجود افزایش قیمت‌های مختلف در حوزه عمرانی تمام پروژه‌ها فعال هستند و روند اجرایی هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

اسدی اضافه کرد: مشکل اصلی در پروژه‌های عمرانی هزینه‌های تملک و جا به جایی تاسیسات است که در مورد هزینه‌های تملک باید بگوییم در بسیاری از پروژه‌ها هزینه تملک از هزینه اجرایی پروژه نیز بیشتر است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب درآمد در شهرداری فروش اوراق مشارکت است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 150 میلیارد تومان اوراق پیش‌بینی شده است که پروژه‌های مربوط به این اوراق تعریف شده و به زودی شاهد فروش اوراق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ساده‌ترین راه‌های جذب درآمد برای شهرداری اخذ وام و تسهیلات از بانک است، ابراز داشت: در سال جاری تاکنون شهرداری شیراز از طریق بانک شهر 100 میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.

اسدی با تاکید برنگاه مثبت مدیریت کلان‌شهر شیراز برای جذب سرمایه‌گذار اضافه کرد: در سال جاری بیش از 835 میلیارد تومان پروژه برای سرمایه‌گذاری تعریف شده و در سال گذشته پنج پروژه مهم با ارزش بیش از 177 میلیارد تومان شامل چهار پارکینگ طبقاتی و یک واحد تجاری با بخش خصوصی به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز اظهار داشت: ورود بخش خصوصی می‌تواند شهرداری را در تحقق درآمد پایدار کمک کند و شهرداری نیز به دنبال انعقاد قراردادهایی است تا یک بازی برد برای دو طرف باشد.

وی ابراز داشت: شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر همچنین از کار با پیمانکارانی که بتوانند همزمان با شروع پروژه تامین اعتبار کنند حمایت می‌کند و در آخر پروژه اعتبار پروژه را از طریق فروش و استفاده از پروژه پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون شناسایی و ارزیابی پتانسیل‌های اقتصادی مسیرهای قطار شهری در ادامه با اشاره به تمهیدات جدید شهرداری برای سرعت بخشیدن به احداث قطار شهری گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری قرارگاه‌های مهم سازندگی به مراحل احداث قطار شهری در خط اول و دوم سرعت ببخشیم.

اسدی اضافه کرد: در این راستا آنها تامین اعتبار می‌کنند و شهرداری نیز در کنار ایستگاه‌های قطار شهری به آنها اراضی و مجوز برای تراکم و واحدهای تجاری می‌دهد.

وی در پایان گفت: در سال‌های گذشته افزایش عوارض نداشته‌ایم و تنها در پایان سال گذشته به شکل محدود و کمی برخی عوارض افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول