اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

شهرداری زمینه‌ساز تولید برنامه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در جایگاه مدیریت شهر می‌تواند زمینه‌ساز تولید و عرضه برنامه‌های فرهنگی علمی باشد.

شهرداری زمینه‌ساز تولید برنامه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان شهر فرهنگی و علمی ایران، بر ضرورت بازشناسی قابلیت‌های فرهنگی موجود به جهانیان و به ویژه شهروندان شیرازی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری شیراز در جایگاه مدیریت شهر می‌تواند زمینه‌ساز تولید و عرضه برنامه‌های فرهنگی علمی باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به منظور تشریک مساعی این دو نهاد در راستای برنامه‌ریزی، تولید و ارائه برنامه‌های فرهنگی علمی، امضای تفاهم‌نامه‌ای را در پنج ماده در دستور کار داریم.

فرخ‌زاده برگزاری همایش‌ها و نشست‌های فرهنگی علمی، جشنواره‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، برپایی نمایشگاه‌های اسنادی مرتبط با شیراز و اجرای طرح‌های تاریخ شفاهی و میراث فرهنگی معنوی این شهر تاریخی را از جمله مواد این تفاهم‌نامه ذکر و خاطرنشان کرد: نشر آثار علمی فرهنگی به ویژه در حوزه اسناد مرتبط با شیراز و نقد و بررسی آثار مولفان و دانشمندان شیرازی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است که به زودی به امضای نمایندگان دو نهاد می‌رسد.

وی تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر فرهنگی با پیشینه تاریخی پربار، قابلیت عرضه و معرفی جریان‌ها، چهره‌ها و مکاتب اندیشه‌ای را دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی آرشیو ملی، اسناد و یادگارهای قابل توجهی از پیشینه حیات شهری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، اداری، تاریخی و ... در اختیار دارد، اظهار داشت: بازکاوی و ارائه مناسب این یادگارها در قالب نمایشگاه‌های اسنادی به نحوی که بازگوکننده هویت تمدنی، مذهبی، تاریخی و ... باشد، اهمیت بسیاری دارد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه امروزه اهمیت تاریخ شفاهی در گردآوری و ثبت مواریث فرهنگی و تاریخی آشکار شده است، خاطرنشان کرد: ثبت سنت‌های در حال افول، آداب و رسوم و خصلت‌های اصیل حیات اجتماعی شیراز از ضرورت‌های این زمان بوده که به همین منظور ضروری است برنامه مدون برای موضوع‌شناسی و ثبت صوتی و تصویری مطابق با شیوه‌های تاریخ شفاهی تنظیم شود.

وی افزود: تاریخ مبنایی جداناشدنی از فرهنگ را در قالب یک فرآیند اجتماعی دارد که سنت‌ها و آداب مبتنی بر غنای اسلامی ایرانی در آن شکل گرفته و این همان چیزی است که امروزه جوانان ما به آن نیاز دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز تصریح کرد: اگر برای گسست بین نسلی برنامه‌ریزی نکنیم، کودکان و نوجوانان ما با هجمه‌های سنگین غرب و شرق دچار بحران هویت شده و فراموش می‌کنند که چه کسی بوده‌اند و به چه فرهنگی تعلق داشته‌اند.

فرخ‌زاده ادامه داد: نقد آثار، نشست‌های تخصصی در مورد میراث معنوی فرهنگی مردم شیراز و استان فارس، برگزاری جشنواره‌های تولید نسخ خطی به دست هنرمندان شیرازی برای آیندگان، تولید محتوای ارزشمند اجتماعی و حقوق شهروندی، جمع‌آوری و ساماندهی آثار مربوط به شیراز و ... می‌تواند در معرفی شهر شیراز به مردمان استان فارس و کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول