اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کوهدشت خبر داد

راه‌اندازی کلینیک‌های روانپزشکی در کوهدشت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان کوهدشت گفت: کلینیک‌های روانپزشکی در سطح شهرستان کوهدشت در حال راه‌اندازی هستند.

راه‌اندازی کلینیک‌های روانپزشکی در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، علی گراوند ظهر امروز در جلسه شورای سلامت در کوهدشت با اشاره به اینکه شعار هفته بهداشت روان افسردگی یک بحران جهانی است، گفت: با راه‌اندازی کلینیک‌های روانپزشکی در کوهدشت تا حدودی برخی از مشکلات این شهرستان حل می‌شود.

گراوند با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرستان کوهدشت با رسانه‌ها تعامل خوبی دارد، از خبرنگاران خواست که انتقادات و نقایص را  صادقانه، منتقدانه و دلسوزانه ارائه دهند تا مشکلات حل شود.

وی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند کمک شایان و قابل توجه به پیش‌برد برنامه‌های بهداشتی به خصوص بهداشت روان داشته باشند و از اصحاب رسانه درخواست کرد که در این زمینه با کارشناسان مرکز بهداشت تعامل داشته باشند و در ترویج اصول بهداشت روان از طریق رسانه‌ها تلاش خود را انجام دهند.

گراوند اظهار داشت: همه مسائل اجتماعی، عکس‌العمل‌های اجتماعی، شادی‌ها، گرفتاری‌ها بر اساس روان آدمی صورت می‌گیرد و روان سالم برابر با جامعه سالم است.

وی با بیان این امر که مشکلات روانی ریشه در نهادینه نشدن ارزش‌ها برای کودکان در سنین 10 تا 12 سال دارد، گفت: نهادینه نشدن ارزش‌ها سبب مشکلات معنوی اجتماعی شده و این مشکلات سبب آسیب‌های اجتماعی و پرخاشگرهای اجتماعی می‌شود.

گراوند ضمن اعلام این مطلب که واحد بهداشت روان زیر مجموعه مبارزه با بیماری‌هاست، اعلام کرد: جامعه ما با توجه به جوان بودن  نیاز شدیدی به آگاهی در این زمینه دارد.

وی در پاسخ سئوال خبرنگار کوهدشتی که مطرح کرد، اقدامات مرکز بهداشت کوهدشت در زمینه بهداشت روان، پیشگیری و درمان چگونه است، گفت: کلینیک‌های روانپزشکی در سطح شهر در حال راه‌اندازی هستند و همچنین مرکز مشاوره بیماری‌های روانی امید که در زمینه روانشناسی، بیماری‌های رفتاری و اعتیاد به صورت رایگان فعالیت می‌کند، حدود دو سال است که فعالیت مستمر دارد.

گراوند اعلام کرد: مرکز مشاوره امید با سرپرستی ابراهیم حسینی در طول روز علاوه بر مشاوره حضوری آمادگی مشاوره تلفنی با شماره 0663-6230909 را برای تمام شهروندان کوهدشتی دارد.

وی همچنین در جواب خبرنگار دیگری که پرسیده شد، اقدام مرکز بهداشت در جهت کاهش سر و صدای صنوف آلاینده، دوره گردها و حیوانات ولگرد که برای حال شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، چیست؟ گفت: شبکه بهداشت زمینه صنوف آلاینده را در اولویت اقدام قرار داده است و به طور جد پیگیر است که این صنوف به شهرکی که برای آنها در خارج از شهر ایجاد شده انتقال دهد و در همین زمینه جلسات متعددی با نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، نیروی اتتظامی و شهرداری برگزار شده است و همچنین این موضوع  در جلسه شورای بهداشت فرمانداری در اولویت است.

گراوند در ادامه گفت: در زمینه دوره گردها نیز با اداره اماکن و شهرداری این موضوع مطرح شده که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کوهدشت در ادامه با بیان این مسئله که حیوانات ولگرد از جمله سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهرستان است، گفت: در این زمینه هم با نهادهای مربوطه مکاتباتی صورت گرفته که متاسفانه این نهادها شبکه بهداشت شهرستان را موظف به جمع‌آوری و از بین بردن این حیوانات می‌داند، در صورتی که شبکه بهداشت باید ناظر بر این کار و نحوه اصولی انجام گرفتن آن باشد، با این وجود پیگری‌های مجدانه‌ای در این زمینه با نهاد‌های مربوطه انجام گرفته و می‌گیرید.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول