اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب خبر داد

تاسیس کلینیک تخصصی اضطراب کشور در بیمارستان رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین کنگره بین المللی اضطراب گفت: نخستین کلینیک تخصصی اضطراب کشور در بیمارستان رضوی تاسیس می‌شود.

تاسیس کلینیک تخصصی اضطراب کشور در بیمارستان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی گرجی ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در بیمارستان‌رضوی، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی صرع که سبب افتتاح بخش صرع در بیمارستان رضوی شد، اظهار کرد: تمام کنگره‌هایی که در بیمارستان رضوی به صورت علمی و متداوم برگزار می‌شود، آغاز پروژه‌های جدید و ادامه‌دار در بیمارستان رضوی است.

وی ادامه داد: این کنگره با محوریت اضطراب‌زدایی در جامعه برگزار شده و امیدوارم با دستاوردهایی که با حضور متخصصان پنج قاره جهان در این سه روز از کنگره بین‌المللی اضطراب به دست آمده بتوان با تبادل نظر بین پژوهشگران داخلی و خارجی شبکه ارتباطی با محوریت اضطراب‌زدایی را طراحی و به جامعه عرضه کنیم.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب گفت: پروژه‌ای که در پیش رو داریم در دو گروه کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اجرا می‌شود که در بخش کودکان و نوجوانان به مهم‌ترین مسائلی که با آنها در ارتباط است پرداخته می‌شود که شامل اضطراب در مدارس، اضطراب در زمینه تحصیلات و مهم‌ترین آن اضطراب در کودکانی که در خانواده‌های پرخطر زندگی می‌کنند، است.

گرجی با تاکید بر اینکه طلاق و اعتیاد در خانواده سبب افزایش اضطراب در کودک و نوجوان می‌شود، بیان کرد: نقش خانواده در افزایش اضطراب کودکان و نوجوانان فراوان است.

وی در ارتباط با بزرگسالان و اضطراب عنوان کرد: اضطراب در بزرگسالان طیف وسیعی دارد و شایع‌ترین اضطراب در این گروه اضطراب شغلی است.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب با تاکید بر اینکه بیماری‌های قلبی، گوارشی منشاء اصلی بیماری اضطراب به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اضطراب و بیماری‌های جسمی نیز از مسائل مهم افزایش اضطراب در فرد است.

گرجی با اشاره به اینکه اضطراب و رانندگی و اضطراب و صرع از عوامل مهم افزایش اضطراب در افراد است، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در بیمارستان رضوی کلاس‌هایی در راستای اضطراب‌زدایی عموم جامعه برگزار می‌شود که هم برای استفاده مردم و هم کارشناسانی که بتوانند در شهرهای کوچک به مردم آموزش دهند، است.

وی با تاکید بر اینکه باید در ارتباط بین روانپزشک، دارو و بیمار دقت جدی شود، تصریح کرد: گروه‌های پرخطر بالای 90 درصد تداخل دارویی داشته‌اند، تداخل دارویی در بیماری اضطراب بسیار حائز اهمیت است و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب با اشاره به اینکه امیدواریم بیشترین بهره‌وری را از این کنگره داشته باشیم، افزود: پس از اینکه بررسی‌ها بر روی اضطراب انجام شد و به نتایجی که از اهداف پروژه بود رسیدیم کنگره بعدی را در دو سال بعد برگزار می‌کنیم و همچنین امیدواریم در این کنگره با کاهش اضطراب افراد میزان موفقیت‌های فرد را بالا برده و در نتیجه موفقیت‌های جامعه به سطح مطلوبی از اهداف خواسته شده برسد.

این مسئول افزود: در اغلب کشورهای خاورمیانه افراد بیشتری به بیماری اضطراب مبتلا هستند چرا که اغلب جنگ‌ها، سونامی‌ها و همچنین بلایای طبیعی در این کشورها رخ داده و همچنین حدود 20 تا 30 درصد از افراد جامعه اضطراب طبیعی دارند که مشکلات جسمی برای آن وجود ندارد و بیش از 4 درصد از افراد به بیماری اضطراب مبتلا هستند.

گرجی عنوان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از اضطراب ‌شناسایی تیپ شخصیتی A و آموزش دادن آنان در راستای کنترل عصبانیت خود در مقابل مشکلات و محرک‌های خارجی است، تیپ A افرادی هستند که بیشتر به فشار خون و بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و اکثر بیماری اضطراب در این افراد است و تیپ B افراد آرام را در بر می‌گیرد.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب با تاکید بر اینکه بیشترین تاثیر تداخل دارویی در بیماری‌های عصبی نمود دارد، اظهار کرد: تداخل عصبی به سه دسته خفیف، متوسط و شدید طبقه‌بندی می‌شود و بر اساس این طبقه‌بندی اختلال اضطراب از نوع شدید است و باید بیشتر به آن توجه شود.

وی گفت: در یکی از کلینیک‌های تهران سالانه بیش از 2 میلیارد تومان دارو به سبب تداخلات دارویی از بین می‌رود.

گرجی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم در بیماری اضطراب ژنتیکی است و کسانی که سابقه این بیماری را دارند باید بیشتر در مواجهه با محرک‌های عصبی خارجی دقت کنند و تحمل و صبر خویش را بالا ببرند.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب با تاکید بر اینکه آخرین مرحله  درمان فرد در بیماری‌های عصبی تجویز دارو است، اذعان داشت: تغییر سبک زندگی و جهان‌بینی افراد در کاهش اضطراب موثر است و فرد می‌تواند تنها از این راه اضطراب خود را درمان کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول