اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی:

ارتقای سلامت بانوان اصلی‌ترین هدف کمیته سلامت زنان است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی گفت: ارتقای سطح سلامت بانوان ایرانی اصلی‌ترین هدفی است که کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی در برنامه دارد.

ارتقای سلامت بانوان اصلی‌ترین هدف کمیته سلامت زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد صدیقه خدیوی ظهر امروز در نشست خبری کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی که در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: گروه‌های هدف این کمیته بانوان شاغل، خانه‌دار، ورزشکار، دانش‌آموزان و دانشجویان و بانوان طلبه هستند.

وی با اشاره به همکاری دیگر دستگاه‌ها در مقوله ارتقای سطح سلامت زنان تصریح کرد: دستگاه‌های همکاری کننده و درگیر برای بالاتر رفتن سطح سلامت زنان در استان خراسان‌رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته امداد، اداره‌کل ورزش و جوانان، سپاه امام رضا(ع) و دیگر دستگاه‌های مرتبط هستند.

مدیر کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی اجرای طرح‌های آموزشی را یک مقوله مهم در انجام این طرح دانست و ادامه داد: از جمله طرح‌های انجام شده طرح آهن یاری است که برای تمام دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

خدیوی افزود: علاوه بر آن طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در حال اجراست و طرح جامع سلامت زنان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه سلامت بانوان یک امر خفته است که باید به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: نامگذاری مناسبات مختلف به ویژه هفته سلامت بانوان ایرانی که از 22 مهرماه آغاز می‌شود صرفاً برای حساس‌سازی افراد و تبلیغات بیشتر است.

مدیر کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با رویکردهای کمیته سلامت زنان بیان کرد: یکی از رویکردهای این کمیته توجه به سلامت بانوان شاغل با توجه به شرایط ویژه‌ای که این افراد دارند است.

خدیوی افزود: در این راستا به صورت سالانه در دستگاه‌ها چکاپ بانوان اجرا می‌شود و همچنین طرح توجه به ورزش بانوان نیز در ادارات در حال اجرایی شدن است.

وی با اظهار تاسف از نبود استقبال از این گونه برنامه‌ها در ادارات اظهار کرد: در بسیاری از ادارات در ابتدای اجرای این طرح استقبال مناسب بوده است اما، به مرور زمان کاهش پیدا کرده است که باید با تبلیغات و فرهنگ سازی‌های مقتضی فرهنگ ورزش و تغذیه درست و دیگر ارکان سلامتی را در بانوان نهادینه کرد.

مدیر کمیته سلامت زنان استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های استانداری خراسان‌رضوی در هفته سلامت بانوان ایران خاطرنشان کرد: برجسته‌ترین اقدام این هفته ویزیت نمادین 5 هزار نفر در درمانگاه‌های سپاه امام رضا(ع) است.

خدیوی در این راستا ادامه داد: از دیگر اقدامات این هفته می‌توان به برگزاری همایش یک روزه با محور سلامت زنان در استانداری خراسان‌رضوی در تاریخ 26 مهرماه اشاره کرد.

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی نظیر برگزاری جشنواره غذای سالم و محلی، برگزاری جنگ‌های شادی با محوریت سلامت روان در پایگاه‌های بسیج و فرهنگسراها،‌همایش کوهنوردی و پیاده‌روی بانوان همزمان با روز تربیت بدنی و ارئه‌های پیام‌های بهداشتی به ادارات جهت استفاده در مکاتبات اداری است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول