اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ورزش و تربیت‌بدنی

زنگ ورزش و سلامتی در قم نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از نواختن زنگ ورزش و سلامتی همزمان با هفته ورزش و تربیت‌بدنی در قم خبر داد.

زنگ ورزش و سلامتی در قم نواخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهان‌‌بینی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سخنانی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و همچنین ازدواج به تشریح برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌هایی در حوزه‌های ورزش‌های همگانی، قهرمانی و حوزه فرهنگی پیش‌بینی شده است که طی این مدت به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه ورزش همگانی یادآور شد: دو برنامه متمرکز ورزش صبحگاهی ویژه خواهران و برادران پیش‌بینی شده است که بوستان نجمه خاتون به آقایان و بوستان نرگس به بانوان اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نواختن زنگ ورزش و سلامتی در تمامی مدارس شهر را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش ذکر کرد و ابراز داشت: با به صدا درآمدن زنگ ورزش در روز تربیت بدنی و ورزش، ورزش همگانی در همه مدارس به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در بحث ورزش قهرمانی طی هفته تربیت بدنی و ورزش میزبان مسابقات ورزشی کشوری هستیم خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان در این هفته در قم برگزار خواهد شد.

جهان‌بینی افزود: هم‌اکنون نیز میزبان اردوی تیم ملی رشته ورزشی رزمی بانوان هستیم که امیدواریم میزبان خوبی برای بانوان ورزشکار کشور باشیم.

وی در ادامه از بهره‌برداری چندین پروژه ورزشی در ایام هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد و اظهار داشت: 26 مهرماه به همت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) سالن ورزشی مناسبی در جوار استخر یاران افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم همچنین از افتتاح نمازخانه مجموعه ورزشی یادگار امام قم همزمان با روز برگزاری دیدار حساس تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در روز جمعه 28 مهرماه خبر داد و گفت: ورزشگاه یادگار امام جزو نخستین ورزشگاه‌های کشور است که نمازخانه آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه از بهره‌برداری نخستین پیست رشته ورزشی کارتینگ در قم در هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد و گفت: این پیست جمعه 28 مهرماه با برگزاری مسابقات کشوری با حضور 13 استان افتتاح خواهد شد.

جهان‌بینی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: طی این هفته برنامه‌های فرهنگی متنوعی را پیش‌بینی کردیم تا سنت حسنه ازدواج را با شعار ازدواج آسان، به هنگام و پایدار در جامعه توسعه دهیم.

وی برگزاری چندین جشن بزرگ، برپایی نمایشگاه زوج آسمانی، برگزاری جشن‌های ازدواج و برنامه‌های متنوع فرهنگی را از جمله برنامه‌های این اداره کل در زمینه ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم برگزاری جشن بزرگ ازدواج با حضور 8 هزار جوان به همت هیئت «یا زهرا» را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این جشن 26 مهرماه در حسینه شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: 27 مهرماه نیز جشن ازدواج 500 زوج جوان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، موسسات خیریه قم، بنیاد شهید،‌ کمیته امداد حضرت امام در ورزشگاه دو هزار نفری حیدریان برگزار خواهد شد.

جهان‌بینی آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوانان با مسایل ازدواج و رفع مشکلاتی که در این زمینه است را از دیگر برنامه‌های این هفته اداره‌کل ورزش و جوانان استان برشمرد.

وی دو همایش بزرگ دوچرخه سواری ویژه خواهران و برادران را از دیگر برنامه‌های ورزش همگانی طی این هفته خبر داد و افزود: همایش ویژه برادران  از ساعت 7 صبح روز جمعه 28 مهر ماه با حضور علاقمندان به این رشته از مجموعه ورزشی شهید حیدریان تا بوستان تفریحی ورزشی علوی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: همایش دوچرخه سواری ویژه خواهران نیز همزمان با همایش برادران در بوستان نرگس و با حضور بانوان علاقمند به ورزش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول