اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان:

مصرف بی‌جای داروهای گیاهی برای سلامتی مردم مضر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده طب سنتی اردکان گفت: تجویز و مصرف نابجای داروهای گیاهی، عوارض بسیار جدی برای سلامتی مردم دارد.

مصرف بی‌جای داروهای گیاهی برای سلامتی مردم مضر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مجید امتیازی بعد از ظهر امروز در نشست توجیهی عطاران و فروشندگان داروهای گیاهی که با حضور فرماندار اردکان برگزار شد، از بروز برخی تخلفات در عطاری‌های شهر اردکان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بیشتر عطاری‌های شهرستان اردکان بدون هیچ مجوز قانونی اقدام به تجویز دارو می‌کنند که باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان با بیان اینکه برخلاف تصور عموم مصرف نادرست و بی‌جای داروهای گیاهی عوارض بسیار جدی برای سلامتی مردم دارد، اضافه کرد: عطاری‌ها از قدیم برای هر دردی دارویی مشخص تجویز می‌کنند اما علم ثابت کرده است که دل درد یا سردرد انواع مختلفی دارد و برای هر نوع از این دردها باید دارویی تجویز و مصرف شود.

وی تصریح کرد: مشکل دیگری که در عطاری‌ها مشاهده می‌شود این است که محل و دمای نگهداری هر دارو مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این نقیصه ارتباط مستقیم با سلامتی بیماران دارد.

امتیازی با اشاره به موضوع مهم سلامت افراد که تضمین بخشی از آن توسط عطاری‌ها و فروشندگان سنتی داروهای گیاهی صورت می‌گیرد، توجه به این امر را یکی از وظایف اصلی متولیان سلامت جامعه عنوان کرد.

وی افزود: ارتباط و تعامل هر چه بیشتر عطاری‌ها با مراکز بهداشتی و درمانی یکی از الزامات تضمین سلامت درحوزه طب سنتی است.

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان با تشریح بخشی از وظایف این دانشکده که در حال و آینده با جدیت اجرا خواهد شد، بازرسی مستمر از واحدهای فروش داروهای سنتی و عطاری‌ها با همکاری شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات را از جدی‌ترین برنامه‌های آینده دانشکده طب سنتی اردکان عنوان کرد.

وی گفت: امیدواریم اجرای اینگونه برنامه‌ها با ارتقا وضعیت عطاری‌ها، تعامل هرچه بیشتر این واحدها با متولیان امر بهداشت و ایجاد رضایتمندی در مردم همراه باشد.

امتیازی در بخش دیگری ازسخنان خود اظهارداشت: تجویز داروها و عرقیجات گیاهی و یا ترکیب چند نمونه داروی مختلف براساس اطلاعات سماعی در بسیاری از موارد برای بیماران مضر خواهد بود و این موضوع یکی از مخاطراتی است که طب سنتی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای عطاران و فروشندگان سنتی داروهای گیاهی از سال آینده خبر داد و گفت: هیچ‌کدام از عطاری‌ها بدون گذراندن دوره‌های لازم و ضروری و آموختن علم حداقلی در این زمینه حق تجویز دارو، توزیع یا ساخت داروهای ترکیبی را نخواهند داشت.

فرماندار اردکان در این نشست همچنین از حضور متصدیان عطاری‌ها در این گردهمایی تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر آموزش هرچه بیشتر عطاران، بومی سازی برنامه‌ها و تعامل بیشتر عطاری‌ها با دانشکده طب سنتی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول