اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری:

سلامت جامعه با سلامت مادران و زنان تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری گفت: اندیشمندان اعتقاد دارند مهم‌ترین عنصر وجودی خانواده زن و مادر است و سلامت جامعه با سلامت مادران و زنان تامین می‌شود.

سلامت جامعه با سلامت مادران و زنان تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدیقه خدیوی پیش از ظهر امروز در همایش زنان پیشگامان خود مراقبتی در ارتقای سلامت خانواده و جامعه اظهار کرد: اندیشمندان اعتقاد دارند مهم‌ترین عنصر وجودی خانواده زن و مادر است و سلامت جامعه با سلامت مادران و زنان تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری افزود: امروز با موضوع جدید اسارت در آسایش روبه‌رو هستیم که در واقع آرامش بشر امروز را سلب کرده است؛ سالم زیستن، شاد زیستن و خانواده سالم برای بشر تبدیل به آرزو شده به طوری که امروز سخن از عصر افسردگی است.

خدیوی خاطرنشان کرد: البته جوامع مذهبی از این آسیب بیشتر دور بودند اما این موضوع سبب نمی‌شود که بگوییم جامعه ما از این آسیب مبرا است و باید در این زمینه اندیشه و تفکر کرد؛ امروز با مسئله جدیدی مانند گذراندن اوقات فراغت روبه‌رو هستیم.

وی یادآور شد: قطعاً غرق شدن در فعالیت‌های روزانه و روزمره، زندگی زنان را از خودشان غافل می‌کند و رضایت زندگی را در آنها کاهش می‌دهد که سبب افسردگی می‌شود و تداوم این امر به روح و جسم بانوان آسیب می‌رساند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری در ارتباط با کار و فعالیت‌های اجتماعی بانوان گفت: نباید فعالیت‌های اجتماعی را تنها در قالب شغل و درآمد اقتصادی نگاه کرد تا بلافاصله گفته شود نان آوری کار زنان نیست، باید به کار و فعالیت اجتماعی از زوایای دیگری نگریست.

خدیوی تاکید کرد: اگر فعالیت اجتماعی نردبانی برای شکوفایی و ترقی است باید در اختیار تمام انسان‌ها از جمله زنان قرار بگیرد که سبب معناداری زندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که ما فرصت مشارکت در زندگی را از دست می‌دهیم احساس بطالت می‌کنیم و انسان‌هایی که فرصت خدمت به دیگران را پیدا می‌کنند قبل از اینکه برای جامعه موثر باشد برای خود آنها موثر است چون رضایت از زندگی، معنای زندگی را بهبود می‌بخشد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری افزود: فعالیت کسانی که بدون هیچ چشمداشت و انگیزه مالی در موسسات خیریه کار می‌کنند از همین موضوع نشأت می گیرد اما موضوع فعالیت اجتماعی فقط به معنای شغل و اداره امور نیست که این مسئله نیاز به فرهنگ سازی  دارد.

خدیوی گفت: زنان در جامعه ما نشان داده‌اند توانمندی‌های بالایی دارند به طوری که مقام معظم رهبری فرموده زنان ما جلوتر از مردان هستند و وظیفه ما و مسئولان نظام این است که همچنان این حضور را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول