اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق محروم:

همدان از شهرهای پیشگام شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق محروم گفت: 30 مهر از وقایع مهمی بود که در همدان شکل گرفت و همدان از شهرهای جلودار شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

همدان از شهرهای پیشگام شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید محمدکاظم حجازی ظهر امروز در همایش واقعه 30 مهر در همدان با بیان اینکه آنچه بر بالندگی جامعه اثرگذار باشد، سرمایه آن جامعه است، افزود: اگر جوانان گذشته اعتقاد و خودباوری نداشتند به طور یقین امروز این بالندگی و سطح ملی و جهانی برای ما حاصل نمی‌شد.

وی واقعه 30 مهر را ناشی از یک نگاه صحیح و درست به مانند سرمایه‌های معنوی دانست و گفت: در آن دوران دانش‌آموزانی که تحت تعالیم دین مبین اسلام بودند با داشتن عرق ملی حرکتی را شروع کردند که آن حرکت توانست در حوزه نظام اسلامی به عنوان نقطه عطف شناخته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق محروم بیان داشت: 30 مهر از وقایع مهمی بود که در همدان شکل گرفت و همدان از شهرهای جلودار شکل‌گیری انقلاب است.

وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت سالیان زیادی از آن واقعه، و با وجود نبود ذره‌ای از امکانات که در آن ایام وجود نداشت، اما چون اراده‌های قوی داشتند، قائل به این بودند که وظیفه خود را به سرانجام برسانند.

حجازی این حرکت دانش‌آموزی 30 مهر را برای آیندگان مؤثر دانست و گفت: امروز دانش‌آموزان باید با نگاهی به اراده خود به عنوان نسل امروز، آگاه باشند که تکلیف امروز آنها چیست و چگونه باید در مقابل استکبار جهانی بایستند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز باید اراده و کرداری را برگزینیم که باعث مباهات شود و با اراده و معرفت موجب توفیقات روزافزون برای این کشور باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق محروم حوزه تأثیرگذاری دانش‌آموزان امروز را در جهان اسلام دانست و افزود: اگر آن روز دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرستانی همدان واقعه 30 مهر را رقم زدند، دانش‌آموزان سایر شهرستان‌ها به همدان نگاه کردند و امروز نیز چشم همه جهان به شما نگاه می‌کند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: امروز سیره اسلام از شما انتظار دارد که در عرصه‌های مختلف گام‌های استوار خود را داشته باشید، تا منجر به سرانجام رسیدن کارهای بزرگ در طول تاریخ کهن این سرزمین شوید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول