اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در اشاعه فرهنگ اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در اشاعه فرهنگ اسلامی ضروری است.

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در اشاعه فرهنگ اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و هنری شهرستان دشتستان اظهار داشت: فرهنگ و هنر از مهم‌ترین مقوله‌های زندگی اجتماعی است و به‌دلیل حوزه گسترده تمامی اقشار و آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و توجه و برنامه‌ریزی دقیق و مدون در این زمینه ضروری است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توجه به نیازهای جامعه در فعالیت‌های فرهنگی امری ضروری است و در جامعه اسلامی توجه به دستورات و آموزه‌های دین مبین اسلام در راستای توجه به نیازهای جامعه در عرصه فرهنگ ضروری است.

موسوی‌نژاد با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و مذهبی در صدا و سیما بیان داشت: نهادینه کردن مسائل فرهنگی و مذهبی در سینما و تلویزیون نیازمند زمان و فعالیت‌های مستمر و دائمی است.

وی با بیان اینکه نظر فقها و عالمان دینی باید مدنظر تولیدکنندگان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی باشد، اضافه کرد: برنامه‌های سینما و تلویزیون باید برگرفته از مفاهیم اسلامی باشد، این امر زمانی امکان‌پذیر است که تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان از نظرات فقها و عالمان دینی استفاده بهینه کنند.

این مسئول اذعان داشت: رسیدن به سطح مناسب باور و رعایت ارزش‌های فرهنگی و مذهبی در برنامه‌های تلویزیون و سینما به‌وسیله برنامه‌‌ریزی کارآمد تحقق می‌یابد زیرا این مهم تنها با صبر و حوصله و پیگیری فعالیت‌های مذهبی و آموزشی به مرور زمان در سینما  نهادینه خواهد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچه امروز به‌عنوان انتظاری به موقع از تهیه‌کنندگان و فعالان سینمایی و حوزه‌های فرهنگی و هنری در ذهن همه اقشار و آحاد جامعه شکل گرفته است، توسعه و نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان عامل نجات انسان در همه زمینه‌ها است.

موسوی‌نژاذ ابراز داشت: ایران اسلامی نشأت گرفته از جانفشانی‌های ملت مسلمان ایران برای تحقق حکومت حق و عدل قرآن است و همه تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و  فعالیت‌های خود را بر اساس صیانت و تداوم از این مهم برنامه‌‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موجب استحکام بنیان خانواده‌ها و تقویت آن ‌شده و سبب می‌شود که دنیا به سمت اخلاق‌گرایی حرکت کند و باید به این مهم توجه داشته باشیم که بسیاری از مشکلات ما ناشی از بی‌اخلاقی و نداشتن قید و بندها است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای با تاکید بر ضرورت تعمیم مسائل قرآنی بین آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان متذکر شد: مراکز سینمایی از اهمیت ویژه‌ای در نوع تبلیغ و اطلا‌ع‌‌رسانی فرهنگ اسلامی در جامعه برخوردار هستند که این وظیفه باید زمینه‌‌سازی انس با قرآن میان افراد جامعه را فراهم کند.

موسوی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دشتستان در عرصه فرهنگ گفت: شهرستان دشتستان در عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارد و باید از تمام این پتانسیل‌ها برای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در جامعه بهره ‌ببریم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول