اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از عملیات رمضان

قرائت زیارت عاشورا زیر گلوله و خمپاره عراقی‌ها در عملیات رمضان

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روایت جالبی را از قرائت زیارت عاشورا توسط رزمندگان زیر گلوله و خمپاره عراقی‌ها در عملیات رمضان بیان کرد.

قرائت زیارت عاشورا زیر گلوله و خمپاره عراقی‌ها در عملیات رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی رزمجو صبح امروز به جمع خبرنگاران آمد تا آخرین دستاوردها و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را بیان کند.

وی برای بیان خاطره‌ای ماندنی از حماسه دفاع مقدس خاطره‌ای جالب از عملیات رمضان را بیان کرد.

رزمجو گفت: در عملیات رمضان اسرائیلی‌ها موانعی را برای عراقی‌ها ایجاد کرده بودند و این موانع به شکل خاکریز‌هایی با اشکال هندسی بود و ما هم با همرزمان فکر می‌کردیم چطور باید از این خاکریز عبور کنیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بسیاری از دوستان جوان و پیشکسوت اعلام می‌کردند ما از این خاکریزها عبور می‌کنیم، تعدادی از همرزمان هم معتقد بودند باید روش‌هایی را برای عبور انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: با دلاوری و رشادت رزمندگان عملیات انجام شده و ما تعداد زیادی هم شهید دادیم اما نهایتا بین پاسگاه زید عراق و خاکریز عراقی‌ها رسیدیم و همین جا بود که درگیری شدیدی آغاز شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: در بین همین درگیری‌ها در مسیری که حرکت می‌کردیم در یک چاله متوجه شدیم دو نفر از رزمندگان ما حضور دارند و حرکتی از خود در مقابل توپ و خمپاره نشان نمی‌دادند وقتی به آنان رسیدیم متوجه شدیم این دو رزمنده در حال قرائت زیارت عاشورا زیر گلوله و خمپاره عراقی‌ها هستند.

رزمجو گفت: وقتی از آنان در مورد این کار سوال کردیم عنوان کردند همین زیارت عاشوراست که ما را تا این مرحله از جنگ رسانده و موجب تصرف پاسگاه زید عراق شده است، این جملات من و همرزمانم را تحت تاثیر قرار داد و نهایتا این دو رزمنده را به پشت خاکریزی خودی هدایت کردیم.

وی افزود: فردای آن روز یکی از این دو شهید در درگیری با نیروهای عراقی به مقام شامخ شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول