اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد

مرگ 12 بیمار مبتلا به ایدز در کاشان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از مرگ تاکنون 12 بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان خبر داد.

مرگ 12 بیمار مبتلا به ایدز در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حسن الماسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، تعداد مبتلایان به ویروس HIV در این شهرستان را تاکنون 94 نفر ذکر و عنوان کرد: از این تعداد سه نفر نیز وارد مرحله بیماری ایدز شده‌اند.
وی اظهار داشت: از ابتدای شروع به فعالیت مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری این شهرستان از سال 84 تاکنون 94 نفر بیمار آلوده به ویروس HIV در کاشان شناسایی شده که از این تعداد 45 نفر تحت درمان و خدمات رایگان مشاوره‌ای و آزمایشات ماهانه هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، میانگین سنی بیشتر مبتلایان به ایدز در کاشان را از سنین بین 25 تا 34 سال اعلام و خاطرنشان کرد: 96 درصد از آمار افراد آلوده در این شهرستان مردان و چهار درصد مابقی زنان هستند.
الماسی با اشاره به اینکه 24 درصد از بیماران آلوده به ویروس HIV در کاشان افراد متأهل و 76 درصد افراد مجرد هستند، پیش‌بینی کرد: 300 نفر در این شهرستان آلوده به ویروس عامل بیماری ایدز هستند.
وی با تشریح خدمات رایگان مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری درمانگاه گلابچی، مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی، درمانی و کاهش آسیب ارائه و ارائه درمان متادون برای معتادان به مواد مخدر را از جمله خدمات این مرکز برشمرد.
الماسی هزینه درمان هر بیمار مبتلا به ویروس HIV را ماهیانه بیش از 800 هزار تومان ذکر و تصریح کرد: اعضای هیئت علمی گروه عفونی مسئولیت علمی این بیماری را در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر عهده دارند.
وی در ادامه از تشکیل دو کمیته راهبردی کنترل بیماری ایدز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و افزود: این کمیته‌ها امسال با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و پیشگیری از این بیماری با حضور نمایندگانی از 18 دستگاه اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده‌است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان، سربازان، دانشجویان، مصرف‌کنندگان تزریقی مواد، همسر و خانواده آنها، همسران بیماران مبتلا، زنان آسیب‌پذیر جامعه، جوانان سخت در دسترس و افراد داوطلب را از جمله گروه‌های هدف این دو کمیته برای آموزش و پیشگیری ذکر کرد.
الماسی شعار امسال سازمان بهداشت جهانی را در سه بخش، همه با هم برای فردایی بدون مرگ ناشی از ایدز، بدون مورد جدید و همچنین بدون انگ به مبتلایان اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهداشت جهانی، توقف مرگ و میرهای ناشی از ایدز تا سال 2015 است.
کارشناس ایدز واحد بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست بر ضرورت  اطلاع‌رسانی همگانی، فرهنگسازی، تقویت آموزه‌های دینی و مشارکت مردم برای مقابله و پیشگیری از معضل ایدز تأکید کرد.
علی اکبر تقی‌زاده افزود: هم‌اکنون الگوی انتقال ایدز از طریق معتادان تزریقی موج دوم به سمت ارتباط جنسی محافظت نشده موج سوم در حال گسترش است و افراد در معرض خطر به ویژه جوانان و زنان را به شدت تهدید می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری درمانگاه گلابچی گفت: ارائه خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای برای خانواده‌های افراد تحت پوشش خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی، درمانی و کاهش آسیب این مرکز را از جمله خدمات رایگان این مرکز برشمرد.
کارشناس ایدز واحد بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: مراقبت و کنترل افراد آلوده به ایدز در برابر دیگر بیماری‌ها به ویژه سل را از دیگر اقدامات مرکز مشاوره است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر افراد آلوده از اقشار محروم و بی‌بضاعت هستند با معرفی آنها از طریق مرکز مشاوره به کمیته امداد امام خمینی‌(ره) تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول