اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرمشهر عنوان کرد

مقابله با ایدز با ترویج فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در خرمشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرمشهر مقابله با بیماری ایدز را با توسعه و ترویج فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان امکانپذیر دانست.

مقابله با ایدز با ترویج فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در خرمشهر
مینا مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: در حالی که وارد هزاره جدید شده‌ایم، ویروس از بین برنده سیستم ایمنی بدن انسان یا همان HIV به ایفای نقشی بـرجستـه در بـه خـطر انـداختـن سـلامتی بشر در سراسر جهان ادامه می‌دهد.
وی افزود: آمـارهـای ارائـه شـده اخـیر از سوی سـازمـان مـلل نـشان می‌دهـد که تقریباً 34 میلیون نفـر از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند و هر ساله تعـداد 5.6 میلیون نفر به این تعداد افزوده می‌شود.
مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرمشهر با بیان اینکه فاجعه انسانی مربوط به ایدز بی‌مانند است، اضافه کرد: بیشتر موارد راه‌های انتقال ویروس HIV می‌تـواند بـه طرق مخـتلف بـه رفـتـار بشر مربوط شود؛ مانند مواد مخدر و فعالیت‌های جنسی، در حالی کـه ایـنگونه رفتارها در بـرخی از جوامع رواج بسیاری یافته اغلب آنها را می‌تـوان بــا آموزش و مشاوره منـاسب تـغیـیر داد یا اصـلاح کرد.
وی ادامه داد: در این راستا ایجاد اشتغال و حداقل فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت هر چه بیشتر جوانان در کاهش و یا پیشگیری از روی آوردن آنها به مواردی چون مواد مخدر بسیار تأثیرگذار است.
مددی گفت: این مرکز البته تاکنون اقدامات مؤثری را در راستای ایجاد انگیزه بیشتر بین بانوان این شهرستان برای انجام فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است.
وی با بیان اقدامات این مرکز در راستای اطلاع‌رسانی جوانان این منطقه در مقابل بیماری ایدز خاطرنشان کرد: همایش پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز به تازگی با حضور کارکنان، مربیان و کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرمشهر برگزار شد.
مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرمشهر عنوان کرد: این همایش با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان اجرا و کارشناسان اعزامی به بیان موضوعاتی از قبیل مشخصه های بیماری، دوره واگیری، نحوه انتقال و علائم آن و راه‌های پیشگیری این بیماری خطرناک پرداختند.
وی با بیان اینکه آنچه انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد رفتارهای پرخطر آنهاست نه زندگی در کنار افراد آلوده، تصریح کرد: هر یک از ما می‌توانیم با حفاظت از خود و دیگران در برابر ایدز و صحبت از ایچ، آی، وی و ایدز با یکدیگر گامی در مبارزه با ایدز برداریم.
مددی با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش با هدف پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک توسط جوانان توسط فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده و حاوی جلسه پرسش و پاسخ، توزیع بروشور، تراکت و CD حاوی نکات بهداشتی و نحوه پیشگیری بین شرکت کنندگان بود.
وی در پایان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر و زمینه‌ساز اشتغال بوده و مسئولان باید در این خصوص توجه بیشتری کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول