اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران:

اتحادیه‌های سراسری مراکز تجاری در کشور تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران گفت: به زودی اتحادیه‌های سراسری مراکز تجاری در کشور تشکیل می‌شود.

اتحادیه‌های سراسری مراکز تجاری در کشور تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین تفریشی پیش از ظهر امروز در نشستی مشترک بین انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران و اتحادیه مراکز تجاری مشهد در سالن جلسات مجتمع تجاری الماس شرق مشهد، اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف در مراکز تجاری تهران بسیار حائز اهمیت است زیرا تهران پایتخت سیاسی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل بیشتر نگاه‌ها در خارج و داخل کشور در این مورد به این شهر است.

وی افزود: از طریق اختیارات قانونی که وجود دارد این انجمن صنفی در تهران تشکیل شده است و به زودی اتحادیه‌های سراسری در کشور تشکیل می‌شود زیرا مشکلات مشترک بین مراکز تجاری کشور، موضوع حجاب و عفاف مربوط به مراکز تجاری، مسائل مذهبی و نحوه اداره بازارها ضرورت ایجاد اتحادیه سراسری در کشور را می‌طلبد.

تفریشی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی باید حامی قدرتمند این مسیر باشد و با تشکیل کارگروه‌های کوچک‌تر این امر سریع‌تر اجرایی شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران تاکید کرد: باید عملکرد چندین ساله مراکز تجاری کشور مورد بررسی قرار گیرد تا برای تشکیل انجمن سراسری و کشوری برای نظم دهی بیشتر حرکت کنیم.

شاهرخ کشاورز مشاور رسانه‌ای انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران در ادامه این نشست مشترک اظهار کرد: مراکز تجاری تهران بیشترین تمرکز را بر تجارت دارد اما مشهد به دلیل اینکه شهری مذهبی است فاکتورهای مهم دیگری نیز دارد.

مشاور رسانه‌ای انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران افزود: مسائل مربوط به مراکز تجاری کلان شهرها باید با یک فرمول و هدف دقیق به انسجامی حائز اهمیت برسد.

کشاورز ادامه داد: در تهران تعداد چشمگیری از مراکز تخصصی تجاری مانند بازار مبل یافت آباد، بازار مبل خلیج فارس و کامپیوتر پایتخت وجود دارد که شهروندان می‌توانند کالاهای خاص  را در مراکزی مشخص پیدا کنند.

مشاور رسانه‌ای انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران گفت: در مورد مراکز تجاری باید از جانب دولت و مسئولان کشور حمایت‌های خاصی صورت گیرد چرا که بیشترین زائر در مشهد است و این امر را می‌طلبد که مراکز تجاری بیشتری رشد پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز ورود مردم به یک مرکز تجاری صرفاً برای خرید نیست بلکه عده‌ای برای تفریح، گردش و ملاقات نیز حضور دارند.

کشاورز خاطرنشان کرد: مردم امروز در سطح تهران بیش از 30 درصد نیازهای خود را در مراکز تجاری فراهم می‌کنند همچنین در مراکز جدید تهران متراژهای بزرگتری از فروشگاه‌ها برای آسایش مردم در مورد خرید، گردش و ملاقات‌ها وجود دارد.

مشاور رسانه‌ای انجمن صنفی کارفرمایان مراکز تجاری تهران گفت: تهران از پاساژسازی خارج شده است و به‌سوی ساخت مراکز تجاری و رفاهی روی آورده است و بیش از اینکه برای جذب مخاطب عام تلاش کند به برنامه‌های خاص‌تری می‌پردازد به نوعی می‌توان گفت مراکز تجاری تهران صادر کننده فرهنگ است.

وی یادآور شد: ما علاوه بر عضویت‌گیری به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم و قصد داریم به مردم بیاموزیم چه زمانی برای خرید بروند، همچنین مجوز حراج هماهنگ برای اصناف مختلف تهران در فصول مشخص در نظرداریم و مبحث استاندارد نیز یکی از اهداف مهم ما هست.

کشاورز افزود: بهره‌برداری از مراکز تجاری بسیار حائز اهمیت است و این امر نیازمند استانداردهایی است به همین سبب کمیته‌های آموزش، رسانه، تبلیغات، امداد سرمایه‌گذاری و پذیرش استاندارد را تشکیل داده‌ایم.

سعید عباسیان رئیس کمیته اجرایی مراکز تجاری مشهد در ادامه اظهار کرد: ماهیت کارکرد مراکز تجاری مشهد دارای تعاملات فرهنگی و اجتماعی است البته دارای دیدگاه‌های متفاوت نیز هست.

وی افزود: به دلیل اینکه مشهد، شهری مذهبی است انتظارها نیز از مراکز تجاری نسبت به دیگر مراکز تجاری کشور بسیار متفاوت است.

عباسیان ادامه داد: اقداماتی که در سال‌های اخیر در کمیته اجرایی  و اتحادیه مراکز تجاری مشهد صورت گرفته است بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

عضو هیئت موسس مراکز تجاری مشهد تصریح کرد: هدف اصلی در ساخت و ساز مراکز تجاری در این شهر باید با تکیه بر نگرش‌های مذهبی و اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر رقابت در ساخت‌وساز مراکز تجاری بسیار وسیع شده است و دیدگاه مردم نیز به این مراکز نسبت به گذشته تغییر کرده است زیرا امروز مردم علاوه بر خرید در این مراکز تجاری به گردش و دید و بازدیدها نیز می‌پردازند.

عباسیان گفت: مدل‌هایی که در بازارهای ایران است به سبب عدم وجود قانون مربوطه و دقیق دچار مشکلاتی است؛ امروز باید بیش از پیش در این مورد آسیب شناسی و مورد بررسی قرارگیرد.

رئیس کمیته اجرایی مجتمع‌های تجاری مشهد یادآور شد: با ورود کمیته اجرایی به موضوع فرهنگی مراکز تجاری استان دیگر هیچ مبلغی در مورد احداث نمازخانه و مباحث فرهنگی به شهرداری پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول