اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی شهرستان نور:

فروش پرندگان غیرمجاز و زنده در بازار ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر دامپزشکی شهرستان نور گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیروع آنفولانزا، فروش پرندگان غیرمجاز و زنده در بازار ممنوع است.

فروش پرندگان غیرمجاز و زنده در بازار ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مجید غلامپور عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان نور عرضه مرغ زنده و یا پرکنده در بازار روزها و بازارهای هفتگی را معضل دانست و بیان داشت: مرغ کشتار شده‌ای که در این بازارها عرضه می‌شود، مرغ‌های تخلیه شده از واحدهای تولیدی تخم‌گزار هستند که ارزش تغذیه‌ای برای انسان ندارد.

وی اظهار داشت: این مرغ‌ها در بسته‌بندی و با قیمت پایین‌تر با توجه به وضعیت ظاهری و لاغری بنام مرغ محلی در روز بازارها به فروش می‌رسد که خریداران از عدم ارزش غذایی آن اطلاع ندارند و در زمان برخورد با فروشندگان به صرف ارزان بودن به ماموران نیز اعتراض می‌کنند با این وجود در هر بازار هفتگی حدود 200 کیلو از این نوع پرندگان توسط ماموران جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا هشدار داد و تاکید کرد:  فروش پرندگان زنده و کشتار غیرمجاز و عرضه در بازار شدیداً جلوگیری و با فروشندگان برخورد شود همچنین به مردم آگاهی و اطلاع‌رسانی شود.

غلامپور در ادامه به معضل کشتارگاه اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدای حضور من در این شهرستان حدود سه سال قبل اصلاح، بازسازی و بهبود وضعیت کشتارگاه در اولویت کاری قرار دادم لیکن با همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها فقط سی درصد آن نتیجه داد و 70 درصد هنوز مانده است.

وی افزود: در بحث کوره لاشه‌سوز پس از دو سال پیگیری اخیراً یک کوره با ظرفیت 60 کیلو با دهانه بسیار کوچک نصب شده که پیشنهاد شده بود کوره‌ای با حداقل 250 کیلو ظرفیت در هر دوره نصب شود که پاسخگوی نیاز این کشتارگاه باشد، زیرا هر دوره ممکن است تا دوساعت هم طول بکشد و این در زمانی که میزان لاشه آلوده زیاد باشد هرگز جوابگو نیست، از طرفی هم محل نصب کوره که با فاصله زیاد نصب شده و این امر هم در انتقال لاشه مشکل‌ساز است و موجب آلودگی محیط می‌شود.

این مسئول وضعیت کشتارگاه را در دوبخش مدیریتی و ساختار دچار مشکل ذکر کرد و بیان داشت: وضعیت پیمانکار و سلامت مدیریت کشتارگاه در بخش مدیریتی و ظرفیت نگهداری لاشه‌ها و حمل گوشت در بخش ساختاری ضعیف است و باید رفع شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان نور با ارائه گزارشی از اقدامات دامپزشکی نور عنوان کرد: در شش ماهه گذشته ده مورد گاو مبتلا به سل شناسایی و کشتار و معدوم شد همچنین از 648 راس خونگیری تب مالت انجام که مشکلی وجود نداشت، در همین مدت هم 54 هزار و 300 راس گوسفند و27 راس اسبسوار کاری در پارکهاعلیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

غلامپور متذکر شد: در این مدت 12 هزار و 500 متر جایگاه و 4 هزار و 660 راس دام علیه کنه ناقل بیماری کریمه کنگو سمپاشی و طی یکسال گذشته هفت واحد قصابی متخلف تعطیل شدند.

این مسئول در پایان با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و فروش دام زنده در مناطق مختلف پیشنهاد کرد: برای رعایت بهداشت عمومی و نظارت اکیپ دامپزشکی نقاط مشخص برای فروش دام در شهرهای شهرستان تعیین و از پراکندگی فروشندگان در نقاط مختلف ممانعت شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول