اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

تخریب محوطه تاریخی تل برمی رامهرمز

خبرگزاری فارس: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از تخریب محوطه تاریخی تل برمی رامهرمز با تعریض جاده رامهرمز رامشیر خبر داد.

تخریب محوطه تاریخی تل برمی رامهرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مجتبی گهستونی در حاشیه مراسم همایش بزرگ موسیقی 24 مقوم شوشتری اظهار داشت: محوطه تاریخی تل برمی شهرستان رامهرمز دارای قدمت بسیار زیاد تاریخی است که در شرایط کنونی در حال تهدید تخریب است.

وی افزود: این محوطه تاریخی که در آن سنگ نوشته «هونور» که تاریخچه شهرستان رامهرمز را به اثبات می‌رساند کشف شده است به دلیل تعریض جاده موجود در کنار این اثر تاریخی در حال تخریب کامل است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مشکلات این اثر تاریخی بسیار زیاد شده است، تاکید کرد: مشکلات موجود در این اثر تاریخی بسیار زیاد شده است به نوعی که وجود این اثر در شرایط کنونی مورد تهدید قرار گرفته است.

گهستونی با اشاره به اینکه در سال‌های اولیه دفاع مقدس جنگ‌زده‌ها در این منطقه مستقر شدند، تاکید کرد: در روزهای نخست جنگ به دلیل فاصله زیاد از جبهه‌های دفاع مقدس این شهرستان بهترین مکان برای اسکان جنگ‌زده‌ها بود ولی پس از اتمام جنگ تحمیلی اسکان موقت در این فضا به اسکان دائم مبدل شد و بسیاری از خانه‌ها در این منطقه در شرایط کنونی دارای گاز، تلفن و آب و برق است.

وی با تاکید بر اینکه این اثر به طور کامل در حال تخریب است، افزود: در شرایط کنونی ماشین‌آلات راه‌سازی در عرصه این اثر تاریخی ثبت ملی شده در حال فعالیت هستند و این اقدام عملا این اثر تاریخی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه این اثر بیش از 44 سال است که ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی از سال 1347 با شماره ثبت 403 به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماشین‌آلات راه‌سازی در شمال شرقی این اثر تاریخی برای تعریض جاده بین شهرستان رامهرمز در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول