اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی:

جشنواره وارش برجاذبه‌ها و میراث‌ فرهنگی بومی منطقه‌ای بپردازد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره وارش بر جاذبه‌ها و میراث فرهنگی در شاخه‌های مختلف بومی منطقه‌ای بپردازد.

جشنواره وارش برجاذبه‌ها و میراث‌ فرهنگی بومی منطقه‌ای بپردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش، جواد شمقدری با ارسال پیامی به جشنواره وارش اظهار داشت: فیلم و سینما زبان گویای فرهنگ یک کشور است که اگر متولیان امور از ظرفیت‌های این رسانه‌ اثرگذار به درستی استفاده کنند، خواهند توانست کارآمدی و خلاقیت‌های نهفته در جریان ذهنی، عاطفی و رفتاری همگان را در جهت دستیابی به آرمان‌های نظام تنظیم و هماهنگ سازند.

وی از نیازمندی‌های حوزه فیلم وسینما خبر داد و افزود: تلاش و کوشش دست‌اندرکاران حوزه‌ فیلم و سینما نیازمند عرصه‌ای است که مورد توجه مخاطبان خاص و عام آن قرار گیرد، به این جهت برگزاری جشنواره‌های فیلم و سینما می‌تواند محل ظهور و ثبوت توانمندی‌های این عرصه به حساب آید.

شمقدری به تاثیر فرهنگ اصیل بومی بر مخاطبان فیلم کوتاه اشاره و تصریح کرد: جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش باید بر جاذبه‌ها و میراث‌های فرهنگی در شاخه‌های مختلف تاریخی، طبیعی، هنرهای سنتی و محصولات َصنایع دستی، فناوری‌های بومی، آداب و رسوم محلی ومنطقه‌ای، سوغات و نظایر آن که از اصلی‌ترین عناصر هویت‌بخش فرهنگ و خرده فرهنگ‌های کشورمان است تکیه مضاعف کرده و هنرمندان فیلم‌ساز نیز بیش از پیش در ساخت و تولید آثار سینمایی به آن‌ بپردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاثیرجشنواره‌های استانی بر تجمیع اراده‌های مدیران استان باعث افزایش هماهنگی‌ها و تحکیم‌کننده‌ روابط بین‌بخشی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های استانی شود و با ایجاد نشاط مردمی و اجتماعی سبب امید و آگاهی برای مردم و هنرمندان عرصه‌ سینما و باعث استمرار تولید محصولات متنوع سینمایی گردد.

وی همچنین با توجه به جایگاه وارش در میان فیلم‌سازان استانی و کشوری متذکر شد: جشنواره وارش طی چند دوره اخیر با تأخیر به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که جا دارد مسئولان و متولیان فرهنگی و هنری استان و سایر حامیان آن با مساعدت ویژه استاندار مازندران نسبت به رفع این نقیصه اهتمام شایسته معمول دارند تا با همدلی و همیاری همه‌ دست‌اندرکاران و تلاش شایسته‌ فیلم‌سازان ارجمند روز به روز بر جایگاه هدفمند این جشنواره افزوده شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول