اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار شد

ممانعت میراث فرهنگی از تعرض به چشمه «سوزنگر» و «توکمری» شوشتر

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار ممانعت اداره میراث فرهنگی از تعرض به آثار تاریخی کلنی شرق این شهرستان شد.

ممانعت میراث فرهنگی از تعرض به چشمه «سوزنگر» و «توکمری» شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، غلام سلطانیان صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر این شهرستان اظهار داشت: اخباری از تعرض و تجاوز غیرقانونی به آثار تاریخی شرق شوشتر به نام چشمه سوزنگر و تو‌کمری رسیده است که اداره میراث فرهنگی در این‌باره باید اقدامات سریعی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این دو اثر ثبت ملی شده‌اند، افزود: تعرض به آثار ثبت ملی شده اقدامی کاملا غیر‌فرهنگی است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

سلطانیان خاطر‌نشان کرد: حریم آثار تاریخی طبق قانون مشخص شده است و هیچ فرد حقیقی و نهاد اجرایی اجازه تعرض به حریم آثار تاریخی را ندارد و به این دلیل میراث فرهنگی شوشتر باید در این‌باره اقدامات سریع خود را آغاز کند.

وی با انتقاد شدید از مدیر‌کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: موسیقی 24 مقام شوشتری به نام دزفول در آثار معنوی کشور ثبت شده است و این اقدام از طرف همه نهادهای فرهنگی در شوشتر، استان و کشور براساس مستندات تاریخی محکوم است.

وی تاکید کرد: این مشکل را به جد پیگیری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم آثار معنوی شوشتر به نام دیگر شهرها به ثبت برسد.

بر این اساس، در نزدیکی چشمه سیزنگر اتاقی یکدست از صخره تراشیده وجود دارد که توکمری نام دارد و هیچ مصالحی در آن به کار نرفته است. در آن قبری وجود دارد که بسیاری معتقدند مدفن مادر سهل بن عبدالله شوشتری عارف نامدار قرن سوم هجری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه با کمک 20 میلیون ریالی به گروه دوچرخه‌سواران، تیم والیبال و تیم فوتسال شوشتر از طرف شورای اسلامی شهر موافقت شد که این هزینه از بودجه جاری شورای شهر پرداخت شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول