اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

قلیان میراث استعمارگران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: قلیان میراث استعمارگران است که آغازگر اعتیادهای دیگر می‌شود.

قلیان میراث استعمارگران است

حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین در خصوص مسئله اعتیاد اظهار کرد: جوانان باید با جست‌وجو، بهترین‌ها را دوست داشته باشند و از همراه شدن با انسان‌های منحرف که امری نکوهیده است، پرهیز کنند.

وی همنشینی با دیگران را در اخلاق و رفتار فرد مؤثر دانست و تصریح کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اخلاق و رفتارهای دیگران هنگام همنشینی با آنها در فرد تأثیر می‌گذارد.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: رفت و آمد با افراد ناباب و خلافکار موجب می‌شود اخلاق و روحیات فرد نیز همانند همنشین خود شود و او هم جزو افراد نااهل قرار گیرد.

عادل‌پور با بیان اینکه روی‌گردانی از صراط حق انسان را در زندگی دچار مشکلات می‌کند، عنوان کرد: تلاش برای انسانیت، دوستی و بندگی خداوند موجب می‌شود تا خداوند انسان را در مقابل همه حوادث و بلایا بیمه کند و روی گردانی او از خدا موجب گرفتاری به انواع بلاها می‌شود.

وی معرفت الهی را موجب دوری از گناه معرفی و اذعان کرد: انبیای الهی و امامان معصوم (ع) آمده‌اند تا انسان‌ها را با خالق هستی خویش آشنا کنند.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه یک ساعت تفکر برتر از هفتاد ساعت عبادت است، اظهار کرد: باید خداوند را به معنای واقعی شناخته و ارزش‌ها را شناسایی کرد.

عادل‌پور با اشاره به روایتی از معصومان عنوان کرد: ارتباط با خداوند از طریق نماز و مسجد رفتن موجب عدم گرفتاری انسان به آلودگی‌های اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: مسائل نیک اجتماعی در مساجد و مدارس بسترسازی و فرهنگ‌سازی می‌شود که همت روحانیون و مسئولان آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش در مدارس را می‌طلبد.

امام جمعه شهر الوند زندگی سالم و خوب را ناشی از انتخاب برترین‌ها دانست و ابراز کرد: با تزکیه نفس و خلوص نیات، زیبایی‌ها آشکار شده و خوبی‌ها دیده می‌شود.

عادل‌پور عنوان کرد: به همت و همکاری نیروی انتظامی و دادستان شهرستان البرز، سفره‌خانه‌های شهر الوند که سرویس قلیان می‌دادند، پلمب شده‌اند تا این میراث استعمار که آغازگر اعتیادهای دیگر است از سطح شهر برچیده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانانی که دچار معضل اعتیاد شده‌اند باید عبرت گرفته و آگاه باشند که اکثر فروشندگان مواد مخدر، خود دچار اعتیاد نیستند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول