اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط انتشارات دانشگاه مفید

«اصل عدم مداخله در اسلام و حقوق بین‌الملل» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «اصل عدم مداخله در اسلام و حقوق بین‌الملل» به همت انتشارات دانشگاه مفید و در راستای مطالعات تطبیقی حقوقی در زمینه اصل عدم مداخله منتشر شد.

«اصل عدم مداخله در اسلام و حقوق بین‌الملل» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حقوق دانشی است که روابط افراد را با یکدیگر بر اساس تنظیم قوانین و مقررات سامان می‌بخشد.

حقوق بین‌الملل به عنوان شاخه‌ای از حقوق عمومی، حقوق جامعه جهانی است. به عبارت دیگر حقوق بین‌الملل مجموعه‌ای از قواعد و مقرراتی است که روابط و مناسبات اعضای جامعه بین‌الملل را با یکدیگر در عرصه بین‌المللی تنظیم می‌کند.

در این میان مفهوم اصل عدم مداخله در امور دولت‌ها یکی از اصول بنیادین حقوق بین‌الملل معاصر است که در پرتو آن حاکمیت و استقلال دولت‌ها و نیز حقوق ملت‌ها حفظ می‌شود.

کتاب «اصل عدم مداخله در اسلام و حقوق بین‌الملل» که اثر برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی شناخته شده، مطالعه‌ای تطبیقی برای این مفهوم انجام داده است.

این کتاب تألیف سید مصطفی میرمحمدی، استادیار گروه حقوق دانشگاه مفید با رویکردی تطبیقی به واکاوی زوایای گوناگون این اصل در دو نظام حقوقی اسلام و حقوق بین‌الملل معاصر پرداخته است.

نویسنده تلاش می‌کند که در استنباط از مبانی، متدها و منابع اسلامی پاسخی به مسایل نوپیدای حقوق بین‌الملل ارائه داده و نیز زمینه تعامل و جست و‌ جوی دو نظام حقوقی را در نیل به اهداف مشترک نشان دهد.

این اثر که از جدیدترین تلاش‌های علمی در اسلام و حقوق بین‌الملل معاصر به شمار می‌آید برای پژوهشگران،‌ دانشجویان و علاقه‌مندان دو دانش حقوق و روابط بین‌الملل قابل استفاده است.

کتاب «اصل عدم مداخله در اسلام و حقوق بین‌الملل» پس از بیان یک پیشینه از اصل عدم مداخله و اهمیت مطالعات تطبیقی، نکاتی در زمینه اثرات این اصل مطرح می‌کند.

این کتاب در دو بخش و 400 صفحه تنظیم شده و با قیمت 18 هزار و 400 تومان در اختیار علاقه‌مندان به رشته حقوق و مطالعات تطبیقی اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول