اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد

تدوین برنامه جامع توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع در برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: برنامه جامع توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تهیه و تنظیم شده است.

تدوین برنامه جامع توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع در برنامه پنجم

حسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: در بخش احداث و افزایش ظرفیت پست‌های انتقال به تعداد دو پروژه و به میزان یک‌هزار و 260 مگاولت آمپر، احداث و افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع به تعداد 30 پروژه و به میزان 2 هزار و 210 مگاولت آمپر، در بخش احداث خطوط انتقال به تعداد چهار پروژه و به میزان 223 کیلومتر مدار و خطوط فوق توزیع به تعداد 22 پروژه و به میزان 478 کیلومتر مدار در دست اقدام است.

این مسئول افزود: در صورت تخصیص منابع مالی مطابق برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌ها تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در راستای تامین برق مطمئن و مستمر مشترکان استان‌های مازندران و گلستان پروژه‌های در دست اقدام در بخش احداث پست‌های انتقال 400 و 230 کیلوولت به تعداد 11 ایستگاه به ظرفیت 3 هزار و 810 مگاولت آمپر و احداث پست‌های فوق توزیع 63 کیلوولت به تعداد 21 ایستگاه به ظرفیت یک‌هزار و 725 مگاولت آمپر بوده که در شهرهای تنکابن، نوشهر، سی‌سنگان، محمودآباد، فریدونکنار، چمستان، آمل، بابل، قائمشهر، ساری،سوادکوه، بابلسر، نکا، زاغمرز، بهشهر، گرگان، گمیشان، علی‌آباد، دلند، آزادشهر، کلاله، گنبد و مینودشت براساس برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌ها طی سال‌های 91 تا 94 به بهره‌‌برداری می‌رسد.

افضلی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فزاینده بار مصرفی و پرباری برخی از پست‌های انتقال و فوق توزیع موجود، پروژه افزایش ظرفیت پست‌های انتقال به تعداد پنج پروژه در پست‌های انتقال موجود به میزان750 مگاولت آمپر و افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع به تعداد هفت پروژه در پست‌های فوق توزیع به میزان 410 مگاولت‌آمپر در شهرهای دانیال، آمل، بابل، کیاسر ساری، بابلکنار، بشل سوادکوه، گرگان، علی‌آباد، کلاله در دست اقدام است.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک مازندران گفت: به منظور بهبود پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع و رفع پرباری خطوط موجود و تغذیه پستهای انتقال و فوق توزیع در دست اقدام در بخش خطوط انتقال 400 و 230 کیلوولت به تعداد 12 پروژه و به میزان 682 کیلومترمدار و در بخش فوق توزیع 63 کیلوولت به تعداد 24 پروژه و به میزان یک‌هزار و 275 کیلومتر مدار در مسیرهای حسن کیف رویان، تنکابن، نوشهر، رویان آمل، تنکابن شیرود، دانیال نمک‌آبرود، محمودآباد، چمستان، بلده، آمل، بابل، قائمشهر، ساری قائمشهر، بابل، ساری، بابلسر، نکا، نکا گرگان، بهشهر، گرگان، دلند، آزادشهر، کلاله، گمیشان، علی‌آباد، گنبد براساس برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌ها طی سال‌های 91 تا 94 به بهر‌ه‌برداری خواهند رسید.

وی بیان داشت: میزان ظرفیت نیروگاهی موجود در استان‌های مازندران و گلستان تاکنون به میزان 3 هزار و 239 مگاوات بوده که با در نظر گرفتن توان مصرفی مورد نیاز منطقه به همراه تلفات شبکه، مازاد مصرف در فصل‌های به غیر از تابستان به استان‌های سمنان، گیلان، تهران تحویل و در تابستان با توجه به رشد مصرف و حداکثر توان تولیدی نیروگاه، امکان دریافت توان مصرفی از خراسان، گیلان و کشور ترکمنستان وجود دارد.

افضلی ابراز داشت: اعتبار مصوب طرح‌های انتقال نیروی برق در سال‌جاری شامل بودجه مورد نیاز پروژه‌های بخش انتقال، فوق توزیع، دیسپاچینگ، فیبرنوری و پروژه‌های عمومی به میزان 640 هزار و 310 میلیون ریال است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در بخش دیگری تصریح کرد: نیروگاه‌های بزرگ در دست اقدام در استان‌های مازندران و گلستان شامل نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران به ظرفیت 484 مگاوات با پیشرفت فیزیکی 22.22 درصد برای بهره‌برداری سال 92، نیروگاه سیکل ترکیبی مرکز مازندران به ظرفیت 484 مگاوات جهت بهره‌برداری سال 93 است.

وی ادامه داد: در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک تاکنون 668.2 مگاوات مجوز شامل موافقت‌نامه و پروانه احداث صادر شده که با پیگیری انجام شده بیش از 46 درصد از آن منجر به انعقاد قرارداد خرید تضمینی با شرکت توانیر شده است.

افضلی افزود: تمام اقدامات اولیه کار برای اخذ تسهیلات بانکی نظیر خرید زمین، تنظیم قرارداد تضمینی برق با شرکت توانیر، اخذ مجوز تغییر کاربری زمین نیروگاه و محیط زیست، تامین گاز از شرکت ملی گاز، مبادله قرارداد EPC با شرکت مپنا و غیره انجام شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اضافه کرد: بعد از پذیرش طرح توسط بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل با توجه به پیش‌ آمدن موضوع حداکثر واحد ذینفع برای شرکت سرمایه‌گذار، بحث مشارکت سندیکایی طرح تامین مالی پروژه با حضور دو بانک سپه و اقتصاد نوین مطرح شد که با پیگیری مدیران ارشد استان به ویژه استاندار مورد پذیرش قرار گرفت.

وی در پایان یادآور شد: درحال حاضر در صورت معرفی سرمایه‌گذار از طریق صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه تامین و عملیات اجرایی آغاز می‌شود که موضوع در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول