اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

هلال احمر آبادان کتابچه جامع اضطراری شهر را تدوین کند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان باید نسبت به جمع‌آوری یک طرج جامع شهری و تدوین کتابچه اضطراری در این شهرستان اقدام کند.

هلال احمر آبادان کتابچه جامع اضطراری شهر را تدوین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده در نخستین جلسه ستاد بحران شهرستان که در نیمه دوم سال با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تبریک به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران هر ساله برگزار می‌شود و در آن مباحثی در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی عنوان می‌شود.

وی افزود: در همین راستا ارگان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظفند در تقویت این ستاد تعامل داشته و وظایف بر عهده نهاده شده را به نحو احسنت اجرایی کنند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان باید نسبت به جمع‌آوری یک طرح جامع شهری و تدوین کتابچه اضطراری در این شهرستان اقدام کند.

وی بیان کرد: در این کتابچه وظایف ارگان‌های مختلف اجرایی تعریف شود و هر بخش نسبت به اقدامات پیش‌رو و مصوب در جلسه این ستاد باید اقدام کند.

ایلخاص‌زاده اضافه کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان مکلف به این اقدام است و امیدواریم در جلسه بعدی ستاد مدیریت بحران با تدوین و در دست داشتن این کتابچه، دیگر نیازی به توضیحات شفاهی مدیران نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با این اقدام حوزه کار و فعالیت هر یک از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مشخص شده و اینکه هر ارگانی در زمان اضطراری موظف به انجام چه اقداماتی بوده نیز شفاف و روشن بیان می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان همچنین عنوان کرد: معاون عمرانی فرماندار آبادان نیز باید هر 15 روز یک‌بار بر پیشرفت کاری این طرح نظارت داشته و کتابچه مذکور را تا زمان تکمیل نظارت کند.

وی اضافه کرد: البته همه مسئولان شهری باید در این خصوص همکاری و تعامل داشته باشند و مرکز هلال احمر نیز به‌عنوان سازمان امدادی ـ محوری شهرستان این کار را دنبال کند.

ایلخاص‌زاده با بیان اینکه این طرح به‌عنوان یک طرح پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و البته جایش در آبادان بسیار خالی است، گفت: این منطقه نقطه صفر مرزی بوده و در طول تاریخ همیشه اینگونه نقاط در معرض و دسترس مستقیم دشمنان برای تعرض و جنگ بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه در برخی شهرهای مرکزی کشور شاهد انجام و اجرای چنین طرحی هستیم، اظهار کرد: کشور ما روی کمربند زلزله قرار داد و نمی‌توان گفت چه زمانی و کدام منطقه ممکن است در معرض چنین رخدادی قرار ‌گیرد.

فرماندار ویژه آبادان همچنین عنوان کرد: در سال گذشته با بارندگی شدید و بالا آمدن آب رودخانه بهمنشیر برخی مناطق شهری دچار آبگرفتگی شده که همه از این امر غافلگیر شدند.

وی اضافه کرد: اگر این بارش چند روز به طول می‌انجامید و سیل به مناطق مختلف شهری وارد می‌شد آیا برای حل این مشکل اقدام یا تدبیری اندیشیده شده بود؟

ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا باید پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با تدوین کتابچه اضطراری شهر، افق روشنی را برای آیندگان رقم زد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول