اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

اجرای برنامه‌های فرهنگی در حواشی شهرهای کردستان ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان گفت: با توجه به زندگی 50 درصد از جمعیت سه شهرستان کردستان در سکونتگاه‌های غیر رسمی اجرای برنامه‌های فرهنگی در حواشی شهرهای این استان ضروری است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در حواشی شهرهای کردستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده چهارشنبه‌شب در هفتمین جلسه شورای اداری استان با محوریت کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سنندج، اظهار کرد: اگر چه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده است، اما کافی نیست و نیاز به کار بیشتر در این حوزه داریم.

به گفته وی، در استان‌ مرزی کردستان با توجه به همجواری با دشمنان به واسطه حضور آنان در عراق و افغانستان و هجمه‌های فرهنگی، نیاز به اجرای کارهای فرهنگی محتوایی بیش از استان‌های دیگر احساس می‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان در ادامه به روند اجرای طرح تحول اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: با ابلاغ اجرای طرح تحول اجتماعی در سال‌ 88 توسط وزارت کشور به استان مراحل اجرای این طرح با تشکیل شورا و کارگروه اجتماعی در استان آغاز شد.

حسن‌زاده افزود: تشکیل کمیته هفتگانه از جمله اقداماتی بود که در راستای تحقق اهداف این طرح در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و آغاز به‌کار کرد.

وی همچنین به تشکیل تیم حجاب و عفاف به منظور توسعه و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در استان اشاره کرد و گفت: بازدید سرزده از دستگاه‌های اداری استان با محوریت و اولویت حجاب و عفاف کارکنان از جمله برنامه‌های این تیم در استان در دو سال اخیر بوده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان از اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های تحول اجتماعی در استان نام برد و گفت: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت 107 مرکز بهداشت، 138 پزشک، 133 ماما و 3 هزار و 400 نفر رابط پزشکی با محوریت نقاط حاشیه‌ای شهرهای استان اجرا شد.

حسن‌زاده تبلیغات اسلامی و دینی در قالب‌های مختلف، برگزاری گفتمان‌های دینی، کارگاه‌های آموزشی ویژه اقشار به ویژه در حاشیه‌های شهر، را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح تحول اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 50 درصد از جمعیت مرکز استان حاشیه‌نشین محسوب می‌شوند اولویت برنامه‌ها نیز با این گروه بوده است.

به گفته وی، برگزاری 28 برنامه تحول اجتماعی، 333 برنامه در حوزه خبر و 31 برنامه مفصل در صدا وسیمای مرکز استان از دیگر اقدامات این استان در راستای ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی جامعه در سطح استان بوده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد مکانی برای نگهداری از معتادین پرخطر در سنندج اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از مشکلات مختلف ناشی از حضور معتادین پرخطر در سطح شهرهای استان کشتارگاه قدیم سنندج بعد از بازسازی برای نگهداری از این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسن‌زاده با اشاره به کسب رتبه اول استان در زمینه کشف وقوع جرم در سطح کشور گفت: کردستان در زمینه وقوع جرم نیز جزو کم‌جرم‌ترین استان‌های کشور است.

وی به حضور بیش از پنج میلیون مهمان و گردشگر از 27 اسفند سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: با وجود آمار بالای مسافران به استان کوچک‌ترین شکایتی از سوی آنان اعلام نشده و این نشان از امنیت کامل و تلاش بی‌وقفه نیروهای نظامی و انتظامی در این استان است.

وی همچنین از کسب رتبه پنجم استان در زمینه نشاط و امید به زندگی در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به مسئولان و تلاش شبانه‌روزی آنان در راستای خدمت به مردم از عوامل ایجاد این روحیه در مردم استان است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با اجرای کامل طرح تحول اجتماعی در استان شاهد ارتقاء هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی و همچنین ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم انقلابی و متدین استان باشیم.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول