اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

ارائه برنامه مدون فرهنگی لازمه اختصاص اعتبار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه مدون و برنامه‌ریزی شده در زمینه فرهنگی ارائه بدهید تا اعتبار اختصاص دهیم.

ارائه برنامه مدون فرهنگی لازمه اختصاص اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، بهروز نعمتی پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اگر بخواهیم شهرستان و جامعه‌ای را از لحاظ فرهنگی توسعه دهیم باید برنامه داشته باشیم، اظهار داشت: مسئولان فرهنگی شهرستان با برنامه‌ریزی، برنامه‌های مدون و مکتوب شده ارائه دهند و بنده نیز در صورت ارائه برنامه اعتبار خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد خرده فرهنگ‌های غنی و اصیلی در سطح جامعه دارد، افزود: این خرده ‌فرهنگ‌ها هستند که منشأ تاثیرگذاری را در جامعه دارند و باید با ترویج این فرهنگ‌ها موجب تقویت فرهنگ‌های عمومی و بزرگ در جامعه شویم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به رشد عرفان‌های کاذبی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: باید با تقویت فرهنگ بسیجی بودن، ایثار و شهادت برنامه‌های مختلفی در این زمینه داشته باشیم تا عرفان‌های کاذب از بین بروند.

وی تشکیل دبیرخانه بنیاد سید جمال‌الدین در اسدآباد را ضروری خواند و افزود: این امر موجب تحکیم بنیاد سید جمال و شناساندن شخصیت بزرگ و بومی بودن ایشان به جهان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با بیان اینکه باید با تقویت فرهنگ عمومی در جامعه موجب مقابله با جنگ نرم شویم، اظهار داشت: هر مسئولی در شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است که باید به ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

خسرو بیات با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان پنج کمیته عفاف و حجاب، اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف، ازدواج آسان و اقتصادی تشکیل شده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز می‌تواند با تشکیل چنین کمیته‌هایی به دنبال شناسایی آسیب‌ها در هر زمینه‌ای باشد.

وی از تشکیل کانون مساجد در روستاهای بالای 500 خانوار خبر داد و گفت: در ظرفیت کانون مساجد باید با محور روحانیت موجب تقویت فرهنگ‌ها شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های رضا قاسمی و شهبازی به ترتیب سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی شهرستان اسدآباد علی صفری و عسگری را به ترتیب به عنوان سرپرست جدید این اداره و دانشگاه معرفی کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز از اضافه شدن پنج رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد خبر داد و گفت: این دانشگاه در زمان تأسیس تنها سه رشته امور فرهنگی، فرش دستباف و تربیت جامع قرآنی را داشت که امسال پنج رشته دیگر در مقطع کاردانی پودمانی اضافه شده است.

سعید نظری با بیان اینکه هم‌اکنون 120 دانشجو در دو مرکز دانشگاهی شهرستان تحصیل می‌کنند، افزود: امسال این دانشگاه در اسدآباد ظرفیت پذیرش 100 نفر دیگر دانشجو را دارد.

وی با اشاره به کمبود فضا در دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد گفت: در صورت وجود فضای بیشتر در این دانشگاه برای آوردن مقاطع تحصیلی تا کارشناسی ارشد و دکترا محدودیتی نداریم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول