اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

تخصیص 2 درصد از سود معادن روی زنجان به فعالیت‌های ورزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه کمیته روی استان دو درصد از سود شرکت‌های فعال روی استان زنجان به فعالیت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد.

تخصیص 2 درصد از سود معادن روی زنجان به فعالیت‌های ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران جمع اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان را در حدود 20 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: نیمی از این اعتبارات ملی و نیمی دیگر از بودجه‌های استانی تامین می‌شود.

وی افزود: بیش از 3 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای ورزش و جوانان استان زنجان در حوزه عمرانی تاکنون تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به محدویت‌های بودجه‌ای در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: با وجود همه این محدودیت‌ها فعالیت‌های ورزشی بر روی روال انجام می‌شود.

وی تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در سطح استان زنجان را 32 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: ورزشکاران استان در قالب 48 هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند.

رحمانی تعداد هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های استان زنجان را 414 هیئت ورزشی عنوان کرد و افزود: هیئت‌های ورزشی در اکثر مناطق استان زنجان فعال هستند.

وی تعداد دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مربیان و داوران استان از آغاز سال جاری تاکنون را 30 دوره اعلام و اضافه کرد: در این مدت 311 مدال توسط ورزشکاران از میادین مختلف ملی و بین‌المللی کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد مدال‌های کشوری ورزشکاران استان زنجان را از آغاز سال جاری 264 و تعداد مدال‌های برون‌مرزی را 47 مدال اعلام کرد.

وی از میزبانی 45 مسابقه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در سطح کشوری خبر داد و گفت: طی این میزبانی‌ها 7 هزار نفر به شهر زنجان سفر کرده‌اند.

رحمانی افزود: هیئت‌های ورزشی استان زنجان از آغاز سال جاری تاکنون 159 تیم به مسابقات ورزشی مختلف در سطح کشور اعزام کرده‌اند.

وی از برگزاری 208 مسابقه ورزشی استانی هم خبر داد و گفت: زنجان در شش ماه نخست سال جاری میزبان دو رویداد بین‌المللی در ورزش ووشو بود که یکی از آنها مسابقات ووشوی غرب آسیا و دیگری مسابقات بین‌المللی جام پارس بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: مسابقات ووشوی جام پارس با حضور 20 کشور که اغلب تیم‌های صاحب نام در ورزش ووشو هستند، برگزار شد که با قهرمانی تیم زنجان همراه شد.

وی به برگزاری 80 برنامه فرهنگی بعد از ادغام سازمان تربیت‌بدنی با سازمان جوانان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی انجمن پیشکسوتان ورزش استان زنجان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی از رونمایی کتاب خاطرات پیشکسوتان ورزش استان زنجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زنجان در برخی ورزش‌ها و برنامه‌های همگانی از استان‌های سرآمد کشور محسوب می‌شود.

وی به برگزاری ستاد ساماندهی امور ورزش و جوانان به ریاست استاندار زنجان اشاره و تاکید کرد: این ستاد به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، جشن پیوند کوثر، بازدید از مراکز مشاوره، فعال‌شدن پورتال فرهیختگان استان زنجان در راستای شناسایی آنها و برگزاری گفتمان جوانان را از برنامه‌های پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد.

وی از وجود 72 سمن در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: تاکنون 40 سمن از این مجموع احصاء و به‌روزرسانی شده است.

رحمانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان تصریح کرد: بر اساس قول‌ها و با توجه به بودجه‌های در نظر گرفته‌شده برای این پروژه، این ورزشگاه در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از آماده شدن مجموعه ورزشی مادران و کودکان زنجان برای فعالیت‌های ورزشی بانوان خبر داد و تصریح کرد: همه شهرستان‌های استان زنجان به جز قیدار که آن هم تا چند وقت دیگر آماده می‌شود سالن اختصاصی برای بانوان دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد ورزشکاران بانوی سازمان‌یافته در سطح استان زنجان که بیمه ورزشی دارند را در حدود 12 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول