اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل:

بابل 5 پروژه ورزشی نیمه کاره دارد/ ساخت بیشترین چمن مصنوعی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: شهرستان بابل پنج پروژه ورزشی نیمه کاره دارد.

بابل 5 پروژه ورزشی نیمه کاره دارد/ ساخت بیشترین چمن مصنوعی مازندران

سید مجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: بابل شهری با ورزشکاران بسیار کهن بوده که در حال حاضر دارای 30 ملی‌پوش در رشته‌های مختلف ورزشی است که به تیم ملی دعوت شدند.

وی افزود: بابل با داشتن سه ورزشکار المپیکی در سه رشته ورزشی یکی از شهرهای بسیار مهم ورزشی در سطح کشور است، شهری با چنین شرایطی می‌طلبد نگاه مسئولان کشور بیشتر به آن معطوف شده تا به زیرساخت‌های ورزشی آن توجه بیشتری شود، زیرا بابل به خاطر نبود اسپانسر قوی مثل دیگر شهرهای مازندران در جایگاه تیمداری دچار مشکل است.

این مسئول بیان داشت: اداره ورزش و جوانان بابل با هماهنگی اشرافیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای ایجاد بستری مناسب برای آموزش اصول بهداشتی و اجتماعی مربیان و ورزشکاران با  محوریت پزشکی و ورزشی اقدام به احداث درمانگاه تخصصی ورزشکاران بابل کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه بابل دارای 42 هیئت ورزشی فعال است، تصریح کرد: محوریت برنامه این اداره در سال 91 و 92 توجه به امر آموزش است، در این راستا اقدام به برگزاری کلاس‌های مربیگری توجیهی و کلاس‌های آموزشی کرده تا با بروزرسانی سطح علمی مربیان برای ارتقای کیفیت مربیان و ورزش شهرستان گام بردارد.

وی به سالن‌های نیمه‌کاره شهرستان بابل اشاره و گفت: سالن نیمه کاره گرجی‌آباد با 40 درصد، گتاب با 30 درصد، خانه پینگ پنگ با 30 درصد، گلوگاه با 45 درصد، زرگرشهر با 40 درصد، شهید آباد 25 درصد و سالن آهنگرکلا با 35 درصد پیشرفت فیزیکی از پروژه‌های نیمه کاره است.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل از اختصاص مبلغ 170 میلیون تومان برای نوسازی و بهسازی اماکن ورزشی سطح شهر خبر داد و بیان داشت: در سال 91 مبلغ 70میلیون تومان برای نوسازی و بهسازی اماکن ورزشی روباز و 200 میلیون تومان برای تکمیل سالن‌های نیمه کاره اختصاص یافت.

حسینی افزود: حصارکشی زمین‌های فوتبال روباز روستایی، تکمیل سالن‌های مشارکتی، برگزاری همایش تجلیل از ورزش‌یاران، ساماندهی باشگاه‌های خصوصی، همایش بزرگ موسسان و باشگاه‌داران خصوصی، درجه‌بندی باشگاه‌های سطح شهرستان، یکسان‌سازی و یکنواخت‌سازی تابلوهای سر درب باشگاه‌ها با فرم هم‌شکل و دارای آرم مشترک، آموزش باشگاه‌داران، تقویت، حمایت و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی با همکاری شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها را از دیگر اقدامات این اداره است.

این مسئول گفت: تقاضای ما از شورای شهر بابل، بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاران در بخش توسعه اماکن ورزشی است که مانند شهرهای دیگر استان، صدور پروانه برای احداث اماکن ورزشی به صورت رایگان صادر شود.

وی عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از سه هیئت فعال در رشته تکواندو، پینگ پنگ و کشتی با برنامه‌ریزی کارشناسان خبره برای حمایت و آماده‌سازی المپیکی‌ها، تحت عنوان کمیته 2016 المپیک برزیل در بابل تشکیل شد.

حسینی ادامه داد: تشکیل کمیته تخصصی ورزشی شهرستان با حضور کارشناسان خبره ورزشی برای کارکنان ادارات با حضور روسای تربیت بدنی، ارگان‌ها، ادارات دولتی و دانشگاه‌ها برای برنامه‌ریزی و سازماندهی ورزش کارکنان ادارات و برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف سال از دیگر برنامه‌های این اداره است.

وی اضافه کرد: تشکیل کانون مربیان شهرستان، تشکیل کانون کارشناسان ورزشی، فراخوان دعوت از سرمایه‌گذاران تحت عنوان ورزش یاران از اقدامات اساسی این کمیته تخصصی است.

رئیس اداره ورزش وجوانان بابل همچنین از افتتاح نمایندگی جدید در بخش‌های مختلف شهرستان بابل خبر داد.

حسینی خاطرنشان کرد: افتخار ما داشتن تیم بسکتبال در لیگ برتر کشور، تیم فوتسال بانوان در لیگ دسته دو کشور، تیم گلبان در لیک کشور، تیم دوچرخه‌سواری بابل در لیگ استان، تیم اسکیت مازندران در لیک کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین چمن مصنوعی مازندران در بابل به بهره‌برداری رسید، افزود: شهرستان بابل دارای 116 باشگاه خصوصی، 12 چمن مصنوعی در حال بهره‌برداری و پنج چمن در حال احداث است.

حسینی خرید تیم فوتبال در لیگ دسته سه کشور توسط هیئت فوتبال بابل را ناشی از زحمات و تلاش‌های سرپرست هیئت فوتبال بابل دانست و ابراز داشت: برابر آخرین جلسه با نمایندگان باشگاه داماش ایرانیان، شرکت تیم کشتی داماش صدرای بابل در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد کشور حتمی و به هیئت استان اعلام شد.

وی متذکر شد: داماشی‌ها همچنین قول حمایت در بخش پایه کشتی و فوتبال را دادند و اینکه در زیرساخت‌های ورزشی شهرستان کمک کنند، ضمن اینکه کمک‌هایی نیز از سوی نماینده تیم داماش به شهر بابل انجام گرفت که امیدواریم با این سرمایه‌گذاری بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری در تیم‌های دیگر بابل انجام گیرد.

این مسئول اذعان داشت: سرانه ورزشی خصوصی بابل بسیار پایین بوده که باید حمایت بیشتری شود این در حالی است که آمار بسیار پائینی در بخش دولتی را نیز شاهدیم، باید دیدگاه احداث فضاهای ورزشی در سطح شهرستان در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول