اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی:

ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود و اگر دانشگاه اصلاح شود و در مسیر درست قرار بگیرد جامعه نیز اصلاح می‌شود.

ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد شاهورانی شامگاه چهارشنبه در همایش دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اظهار داشت: دشمنان نمی‌توانند با چنین توهین‌هایی ارزش پیامبران را تضعیف کنند.

وی بیان کرد: نور ولایت و نور امامت جهان را منور می‌کند و مسلمانان هم نشان دادند که ساکت‌ نمی‌نشینند.

شاهورانی با اشاره به جایگاه علم و دانش و معرفت در دین اسلام گفت: مهم‌ترین ارزش الهی دانش و علم و معرفت است و دانشگاه اسلامی باید محل تجلی ارزش‌های خدایی باشد و همه اساتید و کارکنان و دانشجویان باید تلاش کنند تا در دانشگاه ارزش‌های الهی در آن حاکم شود.

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارزش‌های اخلاقی باید در دانشگاه متجلی شود و اگر دانشگاه اصلاح شود و در مسیر درست قرار بگیرد جامعه نیز اصلاح می‌شود و در این راستا باید به قرآن کریم به عنوان قانون زندگی توجه ویژه شود چراکه قرآن کتاب هدایت و تعالی است و جامعه‌ای که قرآن را عمل کند مترقی‌ترین جامعه است.

وی با اشاره به امکانات و فضای آموزشی مناسب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 3 گفت: تمام امکانات برای رشد جوانان فراهم شده ولی زمانی علم و دانش ارزش دارد که با اخلاق و ارزش‌های معنوی و اخلاقی همراه باشد.

این مسئول دانشگاهی تاکید کرد: دانش و علم زمانی ارزش دارد که برای جامعه و بشریت مفید باشد و دانشجو نیز باید علم و معرفت را توأم با ارزش‌ها طلب کند و از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را برای کسب علم و معرفت و ایمان ببرد.

وی خواستار رفتار کریمانه اساتید با دانشجویان شد و گفت: اساتید باید دانشجویان را فرزندان خود بدانند و با آنان رفتار کریمانه داشته باشند، مشکلات آنان را بشناسند و برای حل مشکلات تلاش کنند و برای هدایت دانشجو نیز با مهربانی تلاش کنند.

شاهورانی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه را بسیار مهم خواند و افزود: دانشگاه مرکز استدلال، اندیشه و تحقیق و بهترین مکان برای نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی است. در دانشگاه باید جوی ایجاد شود که دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: دفاتر فرهنگ اسلامی در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی دارند و از دانشجویان انتظار دارم تا با بخشنامه‌ها و قوانین دانشگاه کاملا آشنا شده و در مسیر رشد و بالندگی گام بردارند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول