اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد دانشگاهی ‌کشور عنوان کرد

200 ثبت اختراع توسط جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی تاکنون بیش از 200 ثبت اختراع در کشور داشته است.

200 ثبت اختراع توسط جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌سعید قاضی‌مغربی ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: سرعت، کیفیت، اعتقاد به فعالیت‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان بودن از ویژگی‌های کار جهاد دانشگاهی است.

وی ابراز داشت: جهاد دانشگاهی بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری کشور محسوب می‌شود، ما از پژوهش به فناوری رسیده و کسب ثروت کردیم و این نهاد در راستای فعالیتی که دانشگاه‌ها و شرکت‌ها دنبال می‌کنند، گام‌های اساسی بر می‌دارد.

قاضی‌مغربی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی تاکنون بیش از 200 ثبت اختراع داشته و برگزاری کنگره‌های مختلف پزشکی و فنی مهندسی در کشور شاهد فعالیت‌های جهاد است و دارای مراکز تخصصی کشور در زمینه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های فوق تخصصی هستیم.

وی افزود: بزرگ‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بازار کار دانش‌آموختگان دانشگاه در حوزه فعالیت‌های جهاد است و ساختار مالی خودگردان این نهاد موجب شده بتواند سیستم پویایی را ترسیم کند.

قاضی‌مغربی گفت: ‌ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی، اجرای دوره‌های رسمی آموزش‌های علمی و کاربردی، مشارکت در ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ... است.

وی تصریح کرد: در حوزه پژوهش دو پارک علم و فناوری، 12 مرکز رشد و سه پژوهشگاه، 94 مرکز خدمات تخصصی و شرکت تخصصی، 124 گروه پژوهشی تخصصی و ... در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

قاضی مغربی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی شامل 138 مرکز آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی و پنج مؤسسه آموزش عالی، انجام پژوهش‌های مبتنی بر نوآوری، بومی‌سازی فناوری و انجام طرح‌های مبتنی بر نیاز کشور است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی افزود: مجتمع تحقیقاتی جهاد دارای بخش‌های مختلفی شامل پایلوت‌های متنوعی در حوزه‌های تحقیقاتی، صنعتی و الکتریکی است.

قاضی‌مغربی بیان داشت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای برتر در زمینه سلول‌های بنیادی، ‌درمان ناباروری و دستیابی به دانش فنی در حوزه‌های سلول‌های بنیادی بالغ، همانندسازی حیوانات، حیوانات تراریخته و ... است. 

وی گفت: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های جانوری و بیولوژی گیاهی، بیولوژی مولکولی و میکرو‌ارگانیسم فعالیت می‌کند.

قاضی‌مغربی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه فناوری بازسازی سایت سازمان سنجش، طراحی سیستم‌های کنترل تردد و دسترسی، سیستم‌های ردیابی خودکار، بهینه‌سازی مجتمع مس خاتون‌آباد و جلوگیری از عارضه‌های اجتماعی و محیطی آن، طراحی انواع برج‌های خنک کن، الکتروفیلترها و فیلترهای کیسه‌ای انجام داده است.

وی ابراز داشت: در زمینه ژئوفیزیک نیز با انجام مطالعات کاربردی، طبیعی و آزمایشگاهی و ... فعالیت‌های چشمگیری توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول