اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی‌ بستری برای فعالیت‌های علمی است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: ‌جهاد دانشگاهی‌ بستر مناسبی برای فعالیت‌های علمی در سطح کشور فراهم کرده است.

جهاد دانشگاهی‌ بستری برای فعالیت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین یادگاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان‌ اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از سال 59 براساس تصمیم ستاد انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی در کنار دانشگاه‌ها مبنی بر هدایت و حمایت از تفکر و فرهنگ جهادی برای کار تحقیقاتی تاسیس شد.

وی عنوان کرد: این نهاد انقلابی در کنار مراکز تحقیقاتی به جایی رسیده که در رشته‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

یادگاری افزود: اقدام ویژه این طرح‌ها، سلول‌ها بنیادی است و برای درمان بعضی عوارض بدن انسان و استفاده برای کل موجودات زنده کاربرد داشته و در زمینه خدمات تخصصی درمان ناباروری کارهای خوب و ارزنده‌ای انجام شده است.

وی این مجموعه را بستر مناسبی برای فعالیت‌های علمی در کشور دانست و گفت: ‌جهاد دانشگاهی بستری برای عملیاتی کردن پایان‌نامه‌هایی است که کار آنها تا یک مقطعی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود‌ و تبدیل کردن طرح‌ها به محصول نیمه صنعتی از وظایف جهاد است.

یادگاری‌ خاطرنشان کرد: در این نهاد انقلابی فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته‌، اما نتوانسته توقع نظام را رفع کند، ‌می‌خواهیم با بازتعریف مأموریت جهاد در دل مراکز تحقیقاتی جایگاهی ارائه کنیم که پل ارتباطی دانشگاه و صنعت باشد و یک مهندسی جدید در نقشه جامع علمی کشور و نظام جمهوری اسلامی درست کنیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول