اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد قزوین:

استاندارد قزوین برای ورود کالای بی‌کیفیت مجوز نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت‌: برای شکوفایی تولیدات داخلی اجازه ورود کالای بی‌کیفیت خارجی به بازار را نخواهیم داد‌.

استاندارد قزوین برای ورود کالای بی‌کیفیت مجوز نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمودرضا طاهری در همایش روز ملی استاندارد که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با رعایت قوانین استاندارد، ضمن کاهش ضایعات و حصول نتایج بهتر، هزینه‌های تولید کاهش و بهره‌وری محصولات افزایش می‌یابد.

وی ‌با بیان اینکه مسیر رشد و توسعه کشور در حوزه اقتصاد به کیفیت محصولات برمی‌گردد، افزود: کیفیت محصولات تولیدی، زمینه‌ساز مصرف کالای ایرانی است.

طاهری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نقش ویژه‌ای در رعایت استاندارد کالاهای تولیدی دارند، یادآور شد: با افزایش میزان کیفیت کالاها توسط تولیدکنندگان داخلی، عرصه رقابت کالاهای خارجی در کشور تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه انسان در راستای رفاه و آسایش خویش، روش‌های نوین و با کیفیت را در تمام زمینه‌های حیات خود از جمله چرخه حیات، اثرات محیط‌زیستی، سلامتی، ایمنی، بهداشت، تأمین درخواست‌های مشتریان، خدمات بهینه قبل و بعد از فروش را نیز جایگزین روش‌های سنتی نموده و همواره آن‌ها را به کار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: این امر سبب خواهد شد تا اقبال مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی بیشتر شود و مردم ضمن خرید کالا، بر کیفیت محصول نظارت داشته و با انعکاس نظرات خود، زمینه تولید محصول با کیفیت ایرانی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در روز جهانی استاندارد مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود، افزود: در این روز ضمن ترویج استانداردها، اهمیت آن‌ها در زندگی روزمره آحاد جامعه یادآوری شده و اثربخشی استانداردها نیز در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بازگو می‌شود.

طاهری تصریح کرد‌: استانداردها پیام‌آور تولید خوب و با کیفیت، تجارت سالم و مصرف مطمئن هستند و روش‌های علم‌‌گرایی‌، تفکرگرایی و تجربه‌گرایی را جایگزین روش‌‌های سنتی و کهنه می‌کنند.

وی توجه به رعایت استانداردها‌ برای تحقق توسعه پایدار را با اهمیت دانست و بیان کرد: در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز این مهم تأکید شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول