اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کار‌فرمایان کارخانه‌های بتن اصفهان:

بی‌توجهی به استاندارد‌سازی سبب افزایش آسیب‌پذیری کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی کار‌فرمایان کارخانه‌های بتن اصفهان گفت: بی‌توجهی به مقوله استاندارد‌سازی سبب افزایش آسیب‌پذیری کشور در مقابل حوادث می‌شود.

بی‌توجهی به استاندارد‌سازی سبب افزایش آسیب‌پذیری کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حاج‌رسولیها ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد و تجلیل از برگزیدگان عرصه کیفیت استان اظهار کرد: اصفهان در زمینه استاندارد‌سازی در سطح کشور از استان‌های پیشتاز است.

وی با بیان اینکه از زمان‌های گذشته تاکنون استاندارد‌سازی در مراکز استان‌ها به خوبی اجرا می‌شود، ادامه داد: به هر میزان که از مراکز استان‌ها دور‌تر می‌شویم، مقوله استاندارد‌سازی نیز در سطح مناطق نیز کم‌رنگ‌تر و کم‌رونق‌تر می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کار‌فرمایان کارخانه‌های بتن اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مراکز استان‌ها در راستای توجه به مقوله استاندارد‌سازی به خوبی ایفای نقش می‌کنند اما این مقوله باید در خارج از مرکز استان‌ها نیز تسری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مناطق مسکونی موجود در سطح کشور باید در مقابل حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و دیگر حوادث به صورت استاندارد ساخته شوند، اضافه کرد: در حادثه زلزله در آذربایجان‌غربی بسیاری از مناطق مسکونی به دلیل عدم برخورداری از استاندارد‌های ساختمانی آسیب‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه بی‌توجهی به استاندارد‌سازی از مشکلات موجود در راستای ارتقای کیفیت ساختمان‌سازی است، تاکید کرد: بی‌توجهی به مقوله استاندارد‌سازی سبب افزایش آسیب‌پذیری کشور در مقابل حوادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش استاندارد‌سازی در ساختمان‌سازی و احداث اماکن مسکونی باید در تمام مناطق دوردست کشور نیز مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع نباید تنها به مراکز استان‌ها اختصاص داده شود، افزود: در صورتی که حدود 30 درصد از استاندارد‌ها در احداث ساختمان‌های آذربایجان‌شرقی رعایت می‌شد، امروز این ساختمان‌ها به دلیل وقوع زلزله از خسارت‌های کمتری برخوردار می‌شدند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول