اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

صدور 250 پروانه کاربرد استاندارد در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 250 پروانه کاربرد استاندارد برای واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان اصفهان صادر شده است.

صدور 250 پروانه کاربرد استاندارد در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر صالح‌زاده پیش‌ازظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد و تجلیل از برگزیدگان عرصه کیفیت استان اظهار کرد: هر ساله استان شاهد بالا رفتن کیفیت و رشد استاندارد‌های مورد نیاز در تمام مقوله‌های کار و زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه 14 اکتبر به عنوان سالروز جهانی استاندارد نامگذاری شده است، ادامه داد: ارتقای کیفیت و استاندارد‌سازی محصولات و تولیدات واحد‌های صنعتی و تولیدی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد‌های این اداره تلقی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز استاندارد‌سازی به نقل تمام مجالس تبدیل شده است، تصریح کرد: در گذشته استاندارد‌سازی جزو مقوله‌های فرهنگی وارد نشده بود اما در حال حاضر تمام حوزه‌های فعال در سطح کشور با مقوله استاندارد‌سازی آشنا هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 520 پروانه کاربرد استاندارد در سطح استان صادر شده است، افزود: همچنین طی شش ماهه نخست امسال نیز 250 پروانه کاربرد استاندارد برای واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان اصفهان صادر شده است.

صالح‌زاده با بیان اینکه استان اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش تولیدات داخلی بهره‌مند است، تاکید کرد: امروز در استان با استاندارد‌سازی تمام کالا‌های صنعتی مواجه است و تولید محصولات و کالا‌های داخلی متناسب با استاندارد‌های روز دنیا از مهم‌ترین مطالبات مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان 150 آزمایشگاه فعال همکار با اداره کل استاندارد وجود دارد که این آزمایشگاه‌ها در راستای استاندارد‌سازی محصولات و تولیدات استان با این اداره همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته فعالیت‌های جدیدی در استان در حوزه استاندارد انجام شده است، گفت: در حال حاضر فرهنگ غرب به دنبال برند‌سازی تولیدات و محصولات خارجی است اما ما باید به دنبال ساخت برند‌های داخلی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید با ساخت برند‌های داخلی سبب رشد و توسعه اقتصاد داخلی باشد، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان رتبه نخست صنعت را در سطح کشور از آن خود کرده است.

صالح‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 340 واحد تولید‌کننده طلا در سطح استان توسط اداره استاندارد شناسایی شده است، ادامه داد: استانداردسازی شهربازی‌های موجود در سطح استان نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این اداره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول