اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن ارگانیک ایران:

محصولات ارگانیک تولید شده در ایران استانداردهای جهانی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت:‌ محصولات ارگانیک تولید شده در کشور توانست استانداردهای ملی و جهانی را کسب کند.

محصولات ارگانیک تولید شده در ایران استانداردهای جهانی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، مهدی مهدی‌پور در حاشیه کنگره ملی کشاورزی ارگانیک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بسیار بالا برای کشاورزی ارگانیک است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت از کشاورزی ارگانیک در کشور می‌توانیم محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنیم.

دبیر انجمن ارگانیک ایران از کاشت محصولاتی به صورت ارگانیک در چند سال اخیر در کشور خبر داد و یادآور شد: محصولات ارگانیکی تولید شده در کشور توانست استانداردهای ملی و جهانی را کسب کند.

مهدی‌پور گفت: برخی از این محصولات تولیدی از جمله گلاب، اسانس گل محمدی، کنسانتره انار و انگور، آب انار و انگور، انجیر، پسته، زعفران و پسته وحشی به کشورهای دیگر دنیا صادر می‌شود.

این مسئول با اشاره به تاریخچه تاسیس انجمن ارگانیک ایران تاکید کرد: انجمن ارگانیک ایران در سال 85 تاسیس شده و وظیفه ساماندهی کشاورزی ارگانیک را در کشور بر عهده دارد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران افزود: مطالعه برنامه‌های اجرایی در کشورهای مختلف در خصوص چگونگی راه‌اندازی کشاورزی ارگانیک از اولین برنامه‌های تحقیقاتی انجمن بود و در این راستا اقدامات انجام یافته در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا، ترکیه، هندوستان و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مورد مطالعه قرار گرفته و با استفاده از تجربیات این مناطق برنامه‌ای برای کشاورزی ارگانیک کشور طراحی شد.

مهدی‌پور اضافه کرد: پس از ساماندهی اجزای مدل اقدامات لازم برای تدوین استاندارد انجام گرفت و اقدامات لازم برای تایید صلاحیت‌ها و صدور گواهی ارگانیک در کشور انجام شد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر برنامه کاشت ارگانیک در حال اجرا بوده و از آنجایی که کشاورزی ارگانیک موضوعی زمان‌بر است لازم است دو سال قبل از اجرای کشاورزی ارگانیک محصولی در مزرعه مورد نظر کشت نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ابراز داشت: رویکرد ما در دانشگاه محقق اردبیلی افزایش تولیدات علمی و پژوهشی است.

جبرائیل رزمجو عنوان کرد: در سال گذشته بر اساس رتبه‌بندی‌های انجام گرفته دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های برتر علمی قرار گرفته است.

وی گفت: دانشگاه‌ها شامل سه نسل هستند که دانشگاه نسل اول فقط در حوزه آموزش فعالیت می‌کرد، ولی دانشگاه‌های نسل دوم فعالیت‌هایی در حوزه‌های پژوهشی نیز دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سومی بیشترین وظیفه‌ای که دارند در حوزه کارآفرینی است، اذعان داشت: کارآفرینی در دانشگاه‌های نسل سوم موضوعی جهانی است و باید دانشگاه‌ها با فعالیت در این حوزه زمینه ورود دانشجویان به عرصه‌های اشتغال را نیز فراهم آورند.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول