اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش سازمان ملی استاندارد ایران:

استاندارد شالوده استواری برای توسعه کشور فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد را شالوده استواری برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور خواند.

استاندارد شالوده استواری برای توسعه کشور فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحیم ابوعلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسم‌هایی ترویج استاندارد و جلب توجه افکار عمومی به این امر مهم و قدردانی از فعالان عرصه استانداردسازی است.

وی با بیان اینکه استاندارد امری فراگیر است، تصریح کرد: در جهان هستی هیچ چیزی بدون استاندارد خلق نشده و حتی تمامی اعمال و رفتار انسان در دنیا و آخرت با معیار و میزان‌های مشخصی سنجیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تولید مناسب رعایت استانداردها الزامی است، افزود: امسال با توجه به اینکه سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی لقب گرفته است، برای رسیدن به تولیدات کیفی و رشد اقتصادی کشور نیازمند استانداردهای مطلوب و مدیریت کیفیت هستیم.

مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: در ظاهر مردم گمان می‌کنند که استاندارد تنها برای حفظ منافع مصرف‌کننده است، در حالی که چنین نیست و رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان هم دارای سود و منفعت زیادی است.

ابوعلی ادامه داد: صرفه‌جویی‌های حاصل از کاهش انواع قطعات و مواد اولیه غیرضروری و ضایعات به قدری چشمگیر است که هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه استانداردسازی فرآورده‌ها و خدمات را برای صاحبان صنایع موجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با اجرای قوانین و مقررات استاندارد، هزینه‌های انبارداری و ساخت ابزار و ماشین‌آلات کاهش می‌یابد و فرآیند تولید منظم می‌شود.

وی عنوان کرد: در نتیجه استاندارد شالوده استواری را برای پیشرفت و توسعه صنعت و اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استاندارد بر مبنای مسائل علمی و فناوری بنا شده است، گفت: استاندارد روش‌های علم‌گرایی و تجربه‌گرایی را جایگزین روش‌های سنتی می‌کند.

ابوعلی اعلام کرد: در حال حاضر کشور ما در 70 کمیته اصلی و 130 زیرکمیته سازمان بین‌المللی استاندارد جهانی عضویت فعال دارد.

وی تصریح کرد: هم چنین کشورمان در 86 کمیته اصلی نیز به عنوان ناظر مشارکت دارد و به دنبال افزایش همکاری‌ها نیز هستیم.

وی از استقرار پنج کمیته فنی و اصلی دبیرخانه بین‌المللی استاندارد در ایران خبر داد و افزود: هم‌اکنون 3 هزار و 200 نفر از متخصصان ایرانی در این کمیته‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: در سنوات گذشته ایران رتبه 32 را در سازمان بین‌المللی استاندارد جهانی داشت که در حال حاضر این رتبه ارتقا یافته و به 29 رسیده است.

ابوعلی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد که ضایعات کمتر، نتایج بهتر، افزایش کارایی با استانداردهاست، عنوان کرد: این نامگذاری شعار نیست بلکه در عمل ثابت شده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول