اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

کنترل کیفی کالاها تنها وظیفه استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نظارت بر کالاها برای کیفی‌سازی و استاندارد شدن آن‌ها تنها وظیفه سازمان استاندارد نیست و دیگر دستگاه‌ها هم باید مشارکت کنند.

کنترل کیفی کالاها تنها وظیفه استاندارد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نظام‌‌الدین برزگری ظهر امروز در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت: سلامت مردم، حمایت از تولید ملی، جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت از جمله وظایف سازمان استاندارد است.

وی افزود: حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده از دیگر وظایفی است که کارشناسان سازمان استاندارد آن را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: در قرآن هم به استاندارد اشاره شده و استاندارد امری شرعی و دینی محسوب می‌شود.

برزگری با بیان اینکه داشتن استاندارد یعنی زندگی راحت اظهار داشت: نظارت بر کالاها برای کیفی‌سازی و استاندارد شدن آن‌ها تنها وظیفه سازمان استاندارد نیست و دیگر دستگاه‌ها هم باید مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: باید زمینه ارتقای کیفیت در واحدهای تولیدی را بالا ببریم و بعد از آن مردم را به خرید کالاهای داخل تشویق کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بوشهر به دلیل قرار گرفتن در مبادی ورودی و خروجی کشور به ویژه شهرهای کنگان و گناوه باید در امر استاندارد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

برزگری با اشاره به اشتغال سه هزار نفر در کشور در سازمان ملی استاندارد گفت: در حال حاضر حدود دو هزار نفر همکار استاندارد نیز در سراسر کشور با ما همکاری می‌کنند.

پایلوت فعالیت‌های استاندارد در مناطق مرزی مورد توجه باشد

استاندار بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از امنیت روانی جامعه مربوط به استانداردسازی است گفت: جامعه باید دارای امکانات استاندارد از نظر ایمنی باشد.

فریدون حسنوند افزود: اگر سازه‌ها، مواد غذایی و ... دارای استاندارد لازم باشند جامعه در این زمینه‌ها احساس راحتی می‌کند و همین امر موجب تعالی امور نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: پایلوت فعالیت‌های استاندارد در مناطق مرزی به ویژه بوشهر باید بیشتر مورد توجه باشد و صیانت از کیفیت کالا در بوشهر انجام شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه استاندارد باید مبادی ورودی و خروجی را با دقت بیشتری کنترل کند گفت: این امر موجب می‌شود تا شاهد وجود محصولات با کیفیت در داخل کشور باشیم.

حسنوند بر آموزش بیشتر استاندارد به مردم تاکید کرد و گفت: این امر موجب می‌شود مردم کالاهای با کیفیت بگیرند و تولیدکنندگان نیز کالاهای با کیفیت تولید خواهند کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول