اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان وظیفه‌ای سنگین بر دوش ماست و باید چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم.

چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز پس از پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت علم و دانش اظهار کرد: قوام جامعه به علم و دانشمندان آن ملت بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه عالمان باید علم خود را در مسیر حقیقت به کار گیرند افزود: دانشمندان تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند زیرا مردم نیز تابع آن‌ها بوده و بر اساس سخن و عمل آن‌ها رفتار می‌کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند « اگر مشاهده کردید که عالمی شیفته دنیا شده و به مادیات توجه دارد و در واقع علم را برای دنیا می‌خواهد بدانید که او به درد دین شما نخواهد خورد».

وی گفت: دانشمندان وارثان انبیاء و ائمه(ع) بوده و باید در اندیشه انجام وظیفه و مدیریت جامعه باشند زیرا مردم نیز پیرو آن‌ها هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه انسان به هر چیز که علاقه‌مند باشد پیرو همان مسئله خواهد بود عنوان داشت: عالمانی که دنیا را محبوب خود ساخته‌اند نیز تنها به مادیات می‌اندیشند در حالی‌که باید واسطه بین خدا و بندگان باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه به فرموده خداوند کوچک‌ترین مجازاتی که برای این‌گونه دانشمندان در نظر گرفته شده محرومیت آنها از شیرینی مناجات خواهد بود گفت: این گروه از عالمان هم از لذت مناجات لفظی و زبانی و هم از لذت درک معنوی محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام امروز جنگ نرم شدیدی علیه اسلام و ملت ایران به راه انداخته‌اند و روحانیون نیز افسران جنگ نرم به شمار می‌روند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: استکبارگران از قرن‌ها پیش با اسلام و مسلمانان مخالف بوده و هستند زیرا قصد دارند که پیروان دین اسلام را زیر سلطه خود درآورند در حالیکه به فرموده قرآن کریم، خداوند راه تسلط کفار بر مسلمانان را باز نگذاشته است.

این مرجع تقلید افزود: بر اساس همین قاعده قرآنی عالمان اسلام در طول تاریخ به مبارزه با دشمنان برخاستند زیرا آن‌ها قصد داشتند به وسیله ابزارهای گوناگون بر کشورهای اسلامی سیطره یابند.

وی با اشاره به بهانه‌های واهی دشمنان برای هجمه به نظام اسلامی بیان داشت: دشمنان مسئله انرژی هسته‌ای را بهانه هجمه‌های خود به جمهوری اسلامی کرده‌اند در حالیکه اقتدار نظام اسلامی و قدرت انقلاب مانع از توطئه‌های آنها می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: گستاخی و بی‌شرمی بیگانگان تا پیش از انقلاب تا آنجا پیش رفته بود که پیشنهاد تغییر تعطیلی رسمی جمعه به یکشنبه و نیز تغییر خط فارسی به لاتین را نیز داده بودند هر چند این پیشنهاد با مخالفت آیت‌الله بروجردی روبه‌رو شد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: ترسیم کاریکاتور و ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) نیز دلیل هراس دشمنان از اسلام و مسلمانان است و همین مسئله نیز وظیفه ما را بیش از گذشته سنگین می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر شناساندن چهره واقعی اسلام به جهانیان افزود: علمای اسلام باید با یکدیگر متحد شوند زیرا این اتحاد و همدلی هراس دشمنان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول