اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فدراسیون روستایی عشایری کشور

بحرگرد رئیس انجمن کشتی لوچوی کشور شد

خبرگزاری فارس: رضا بحرگرد رئیس هیئت ورزش روستایی وعشایری استان مازندران در حکمی به عنوان رئیس انجمن کشتی لوچوی کشور انتخاب شد.

بحرگرد رئیس انجمن کشتی لوچوی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا بحرگرد رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان مازندران در حکمی از سوی جعفری سرپرست فدراسیون روستایی عشایری کشور به عنوان رئیس انجمن کشتی لوچوی کشور انتخاب شد.

بحرگرد پیش از این به عنوان مسئول روابط عمومی و سنخگوی انجمن لوچوی ایران عضویت داشته که با شایستگی توانست این حکم را از آن خود کند.

کشتی لوچو که قدمت 1600 ساله در مازندران را به همراه دارد و این نشان از عظمت کشتی مازندران بوده است، زیرا مازندران یک استان پهناور است که یدی طولانی در کشتی لوچو دارد.

واژهه لوچو به ‌معنای لبهه چوب است که از دو کلمه لو یعنی لبه و چو یعنی چوب تشکیل می‌شود، البته این چوب را در زمین کاشته و جایزه مربوطه را به آن می‌بندند و در پایان مسابقه به لوچوکار برنده یا همان پهلوان می‌دهند.

البته این ورزش چون یک ورزش سنتی مازندرانی محسوب می‌شود در مناسبت‌های ویژه برگزار شده و پهلوان آن به مردم معرفی می‌شود.

این ورزش در مازندران روند رو به رشدی را طی می‌کند و با مسئولیت سنگینی که بر دوش این افراد بوده امید است که لوچو را در آینده جهانی ببینیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول