اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

ورزش در بین زاگرس‌نشینان منشأ ژنتیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: فاکتورهای ژنتیکی و روحی ورزش در بین زاگرس‌نشینان از دیرباز نشانه اهمیت مقوله ورزش در این منطقه است.

ورزش در بین زاگرس‌نشینان منشأ ژنتیکی دارد

حسین ‌پار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک هفته تربیت‌بدنی‌، اظهار کرد: از 26 مهر ماه تا 2 آبان ماه به‌ نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده است.

پار تصریح کرد: آشنایی جامعه با اهمیت اثرات کاربردی ورزش در زندگی فردی و اجتماعی‌، همچنین توسعه و ترویج ورزش در بین اقشار مختلف از دلایل نامگذاری این هفته به‌ نام تربیت بدنی است.

وی افزود: برای حضور آحاد جامعه در ورزش باید بسترها و انگیزه‌های مناسب فراهم شود لذا در کنار رویکرد قهرمانی برای مطرح کردن نام شهر و کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باید نگاه ویژه‌ای به مقوله ورزش همگانی برای بهبود کیفیت زندگی در بین مردم داشته باشیم.

پار تصریح کرد: با تظاهر و انجام یک‌سری فعالیت‌های تبلیغی در مقوله ورزش‌، نباید مردم را از ورزش دور کرد.

وی افزود: همه اقشار درگیر با ورزش باید توجه داشته باشند که روح ورزش و تربیت بدنی دچار خدشه نشود و به طور مثال نتایج کسب مدال جای کسب تندرستی‌، سلامت و لذت بردن از ورزش را نگیرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با اشاره به جایگاه ورزش در استان کرمانشاه‌، خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های مختلفی نظیر شرایط اقلیمی، ژنتیک قوی مردم زاگرس‌نشین و فاکتورهای روحی و روانی نظیر اعتماد به نفس و شهامت از دیرباز ورزش کشور به ‌ویژه استان کرمانشاه را از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار کرده است.

وی با بیان اینکه مردم دیار کرمانشاه از دیرباز به ورزش اهمیت داده‌اند، گفت: معرفی قهرمانان مختلف ورزشی به جامعه ورزش کشور و داشتن جایگاه در تیم ملی از سوی ورزشکاران کرمانشاهی نشان‌‌دهنده علاقه مردم کرمانشاه به ورزش است.

پار در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات فراوان پیش‌روی ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آگاهی جامعه‌، علی‌رغم نبود ورزشگاه‌های اختصاصی و محیط‌های مناسب در چند سال اخیر‌، میزان مشارکت بانوان در ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی بیشتر شده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و گسترش ورزش بانوان نهادهایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش و آموزش عالی باید تلاش کنند با معرفی رشته‌های مختلف ورزشی و برگزاری مسابقات در بین آنها و همچنین شهرداری‌ها با احداث فضاهای ورزشی مناسب زمینه گسترش ورزش بانوان در جامعه را فراهم کنند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول