اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی آمل:

260 بافنده فرش در آمل کارت شناسایی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی شهرستان آمل گفت: در راستای حمایت از بافندگان فرش، 261 بافنده فرش دست‌باف در آمل کارت شناسایی دریافت کردند.

260 بافنده فرش در آمل کارت شناسایی دریافت کردند

عباسعلی زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری برای حمایت از بافندگان فرش دست‌باف 261 نفر کارت شناسایی دریافت کرده‌اند، گفت: 264 نفر نیز به اداره تامین اجتماعی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه فرش دست‌باف یکی از هنرهای اصیل زنان خانه‌دار روستایی و شهری مازندران است، یادآور شد: انتظار می‌رود بافندگان از نظر کمی و کیفی دقت نظر داشته باشند تا این هنر بتواند ماندگاری داشته باشد.

زمانی با اعلام اینکه فرش دست‌باف از استقبال خوبی در کشورهای جهان برخوردار است، گفت: امیدواریم بتوانیم صادرات فرش را با افزایش کمی و کیفی فرش دنبال کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شهرستان آمل در پنج مرکز غیرمتمرکز آموزش این رشته دنبال می‌شود، افزود: این مراکز 500 نفر را در ‌پوشش دارد.

رئیس اداره بازرگانی شهرستان آمل با اشاره به فعالیت مراکز متمرکز آموزش فرش دست‌باف در این شهرستان بیان کرد: دو مرکز متمرکز نیز در این راستا در آمل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 16 هزار و 437 مورد بازرسی از اصناف آمل صورت گرفته است، تصریح کرد: این بازی‌های به صورت مشترک با دستگاه‌های مختلف اجرایی انجام شده است.

زمانی با اعلام اینکه از این تعداد بازرسی‌ها برای 2 هزار و 246 واحد پرونده تشکیل شده است، اذعان داشت: ارزش ریالی این پرونده‌ها یک میلیارد و 297 میلیون ریال بوده است.

انتهای ‌پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول