اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت

تولید 93 مترمربع فرش دستباف در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان فردوس از تولید بیش از 93 مترمربع فرش توسط بافندگان زیر پوشش این نهاد خبر داد.

تولید 93 مترمربع فرش دستباف در فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 55 بافنده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فردوس هستند که این بافندگان برای کمک به اقتصاد خانواده خود در طول سال، انواع مختلف فرش دستباف را تولید می‌کنند.

وی بیشترین فرش تولیدی شهرستان فردوس را در انواع زیرخاکی، لچک ترنج، افشان و لائین دانست و گفت: مواد اولیه، دار قالی و نقشه به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و پس از بافت و فروش فرش، هزینه مواد اولیه برداشت و بقیه آن به بافنده پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد فردوس از بافت 93 مترمربع فرش توسط بافندگان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی فرش بافته شده مبلغ 30 میلیون و 990 هزار تومان است.

 

* بافت 140 مترمربع فرش در سال گذشته

پاکدل با اشاره به بافت 140 مترمربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد فردوس در سال گذشته تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان فرش تولیدی به مبلغ 196 میلیون تومان بود که پس از فروش فرش و کسر هزینه مواد اولیه به بافندگان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بافندگان تحت حمایت کمیته امداد برای دریافت خدمات بهداشتی، درمانی و عمرانی در اولویت ویژه‌ای قرار دارند، یادآور شد: انجام معاینات چشم‌پزشکی، پرداخت هزینه عینک بافندگان و همچنین تامین روشنایی کارگاه‌های قالیبافی از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول