اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران:

کمیته علمی تخصصی تغییر سبک زندگی در خانواده تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران گفت: کمیته علمی تخصصی تغییر سبک زندگی در خانواده تشکیل می‌شود.

کمیته علمی تخصصی تغییر سبک زندگی در خانواده تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌السلام حسن ناصری‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیریت برنامه جامع خانواده پایدار که در دفتر مطالعات برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح خانواده پایدار در سطح ملی و برای نخستین‌بار در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اهمیت خانواده در ایران، ادامه داد: 4 مرحله در تشکیل خانواده تاثیر بسزایی دارد که شامل مرحله قبل از ازدواج، ازدواج، بعد از ازدواج که شامل 4  سال اولیه می‌شود و مرحله زندگی متعارف است.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران بیان کرد: در مرحله نخست یا قبل از ازدواج نیاز به آموزش‌های ضروری و جدی در خانواده برای آمادگی فرد است که در این مرحله فرد باید به بلوغ ذهنی، اجتماعی، اقتصادی و جسمی رسیده باشد و از بهترین راهکار برای آموزش فرد، خانواده است.

ناصری‌پور عنوان کرد: در جامعه 3 گروه در آموزش به افراد نقش موثری دارند که شامل خانواده، دولت و دستگاه‌های اجرایی و گروه دوستان است، خانواده از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود و بعد مراکز مشاوره‌ای که دولت آنها را برای آموزش به افراد در جامعه راه‌اندازی می‌کند.

وی در ادامه افزود: خانواده و دستگاه‌های اجرایی باید تمام واقعیت‌ها و آمادگی‌هایی که فرد برای تشکیل خانواده نیاز دارد را آموزش دهند و فرد کمتر در این مسائل از گروه دوستان استفاده کند.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت ویژه خانواده در ایران تهاجم استکبار به نهادهای خانواده‌های ایرانی را بیشتر مشاهده می‌کنیم.

ناصری‌پور با اشاره به دقت ظریف استکبار در انتخاب فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای، تصریح کرد: از چند سال اخیر شاهد ترویج خانواده‌ها به سمت برنامه‌های ماهواره‌ای بوده‌ایم که تبعات جبران‌ناپذیری را برای جامعه به همراه داشت و سبب غیرت‌زدایی در جامعه، عشق‌های مثلثی و ایجاد هیجان‌های کاذب در افراد شده است.

وی عنوان کرد: موضوع مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج از مسائل مهمی است که طرح خانواده پایدار اهمیت فراوانی را بدان داشته و در راستای آن اقدامات موثری اعم از بهسازی دستگاه‌های اجرایی که افراد در تشکیل خانواده به آنها احتیاج دارند است.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند تنگه واحد نظام خانواده است، ادامه داد: تغییر در سبک زندگی احتیاج به فرهنگ‌سازی در جامعه دارد و خانواده‌ها در این مسیر باید با همکاری دولت بتوانند انجمن خانواده پایدار را در رسیدن به این سخن مقام معظم رهبری هدایت کنند.

ناصری‌پور با اشاره به ترویج فرهنگ‌های غربی و ضد دین در کشور، اضافه کرد: جشن‌ طلاق و خانه‌های مجردی بعد از طلاق نشانه‌هایی از فرهنگ غرب در کشور است که هر روزه شاهد افزایش آن در سطح جامعه هستیم.

وی اظهار کرد: از بحث‌هایی که سبب تضعیف خانواده می‌شود اشتغال و اقتصاد خانواده و همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی  است که از معضلات جامعه کنونی ما به شمار می‌رود.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران خاطرنشان کرد: انجمن مطالعات خانواده در کشور از سال 1381 راه‌اندازی شد و در راستای فرهنگ‌سازی و مقابله با غرب‌گرایی فعالیت کرده است در سال 84 نگاه متفاوت به خانواده را با طرح خانواده مطلوب داشته است و از 2 سال قبل طرح عظیم خانواده پایدار را با تشکیل انجمن‌هایی در چندین استان راه‌اندازی کرده است.

ناصری‌پور با اشاره به اقدامات بین‌المللی دفتر مطالعات خانواده پایدار در ایران، تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر تشکیل دفتری در مالزی برای ترویج خانواده ایرانی در کشور‌های آسیایی است که استقبال خوبی از این پایگاه به عمل آمده است.

وی با اشاره به آمار طلاق در ایران و افزایش آن، بیان کرد: بهترین راهکار برای کاهش طلاق در جامعه آموزش‌‌های جدی مهارت‌های زندگی است که از عمده‌ترین اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته کتاب مهارت‌های زندگی و تدریس آن در پایه‌های دوم و سوم دبیرستان در آموزش و پرورش است که از 15 روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران اظهار کرد: بزرگترین تاثیر مفیدی که این راهکارها می‌تواند در جامعه داشته باشد تغییر نگرش افراد به ازدواج و تغییر معیارها برای انتخاب صحیح است.

ناصری‌پور با اشاره به اینکه باید به معضلات خانواده نگاه واقع‌بینانه و آسیب‌شناسانه داشته باشیم، ادامه داد: اغلب طلاق‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد در 5 سال نخست ازدواج است و نشان از عدم انتخاب صحیح افراد در تشکیل خانواده است.

وی عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید به اثرات خانواده‌ پایدار در مشهد توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم از این طرح در خراسان‌رضوی برای نخستین بار بهره‌برداری کنیم و در استان‌های دیگر به عنوان طرحی جامع به کار گرفته شود.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران گفت: بهبود و بهسازی فرآیند دستگاه‌ها برای جلوگیری از طلاق در جامعه و تحکیم خانواده صورت می‌گیرد و در این راستا 2 مجموعه مشاوره‌ایی در دادگستری مشهد را طبق برنامه افتتاح کردیم و تمام طلاق‌هایی که اتفاق می‌افتد باید به دستور این مراکز باشد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران گفت: با توجه به اهمیت جایگاه خانواده، کمیته علمی تخصصی تغییر سبک زندگی در خانواده تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول