اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته ازدواج

علل تزلزل نظام خانواده در قم بررسی شد

خبرگزاری فارس: پنجاه و هشتمین نشست از سری نشست‌های گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با موضوع بررسی علل تزلزل نظام خانواده در قم برگزار شد.

علل تزلزل نظام خانواده در قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ایزدپور استاد دانشگاه و مشاور خانواده به بیان مطالبی در ارتباط با علل ایجاد تزلزل در خانواده پرداخت.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم علل تزلزل را به صورت دقیق بررسی کنیم، بیش از 70 یا 80 علت می‌توان برای آن بیان کرد.

ایزدپور در ادامه گفت: از جمله عللی که می‌توان برای این موضوع بیان کرد، بحث گذر از زندگی سنتی یا همان سنت‌گرایی و کشش به سمت زندگی تکنولوژیکی است.

وی در ادامه این نشست در ارتباط با علت دومی که در این زمینه مهم است ادامه داد: علت دوم که در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، بحث استرس و اضطراب‌هایی است که برای انسان در طول زندگی خود اتفاق می‌افتد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به خاطر وجود استرسورهایی که در جامعه ایجاد شده، فرد با کوچک‌ترین موضوعی دچار آن شده و به سرعت مشکلات استرس برای وی ایجاد خواهد شد.

ایزدپور گفت: انسانی که پا به عرصه استرس می‌گذارد، معمولا با تزلزل مواجه خواهد شد و اگر فردی دچار تزلزل شود، مطمئنا خانواده وی هم با تزلزل گریبان‌گیر می‌شوند.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه خانواده شناخت افرادی که با استرس‌های شدید مواجه هستند را بسیار مهم دانست و بیان کرد: علائمی که یک مرد یا یک زن می‌توانند در جامعه و خانواده داشته باشند که به عنوان یک فرد گریبان‌گیر با استرس شناخته شوند متعدد و گوناگون هستند.

وی در ارتباط با بیان این عوامل تصریح کرد: از جمله این عوامل می‌‌توان به عرق کردن‌های زیاد، سردرد و سرگیجه، اختلال در تمرکز و حافظه، دلشوره، اشتهای کم، تکرر ادرار، بی‌قراری و احساس خستگی اشاره کرد.

ایزدپور درمان این موضوع را ممکن دانست و گفت: این موضوع یک سری عواملی دارد که به راحتی می‌توان آنها را کشف و بررسی کرد تا با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

این استاد دانشگاه در ادامه مشاوره را یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تحکم نظام خانواده دانست و عنوان کرد: در بررسی عوامل استرس، راهکارهای گوناگونی در زمینه‌های مختلف علم وجود دارد اما از جنبه روانشناختی دو راهکار در این زمینه می‌توان ارائه کرد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباس‌زاده به بیان مطالبی در ارتباط با اهمیت بررسی مسائل مربوط به نظام خانواده و شناخت علل ایجاد تزلزل در خانواده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این سفر بیان شد، بحث اهمیت دادن به نظام خانواده است.

عباس‌زاده گفت: این یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید نسبت به برطرف کردن آن کوشید، در این زمینه شناخت مسائل تنش‌زا بسیار مهم است.

پنجاه و هشتمین نشست از سری نشست‌های گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با موضوع بررسی علل تزلزل نظام خانواده به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مؤسسه خیریه نورالانوار معصومیه(سلام‌الله علیها) در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول