اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اجتماعی فرماندار بیجار

خانواده‌ها مراقب استفاده نوجوانان از وبلاگ‌های بی‌محتوا باشند

خبرگزاری فارس: مشاور اجتماعی فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به فعالیت وبلاگ‌های مروج عشق‌های خیابانی به صورت سازمان ‌یافته برای منحرف کردن نسل جوان، گفت: خانواده‌ها مراقب استفاده جوانان از وبلاگ‌های بی‌محتوا باشند.

خانواده‌ها مراقب استفاده نوجوانان از وبلاگ‌های بی‌محتوا باشند

حمیدرضا ترکمندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار به آمار بسیار بالای بازدیدکنندگان از وبلاگ‌های عاشقانه که اکثراً دارای پست‌های بسیار کم‌اهمیت و غیرقابل مطالعه است، اظهار کرد: بازدید، مطالعه، ارسال کامنت، خواندن نظرات سایر بازدیدکنندگان، مشاهده درخواست ارتباط و آشنایی نامتعارف و غیره، وقت زیادی را از مطالعه‌کنندگان این نوع وبلاگ‌ها می‌گیرد.

به گفته وی، این وبلاگ‌ها با اهداف از پیش طراحی شده و غیرمستقیم، بازدیدکننده را به خودکشی، بی‌حیایی، بی‌عفتی، تعمیم موقعیت فردی به کل جامعه، افزایش خیانت و غیره تشویق می‌کنند.

مشاور اجتماعی فرماندار بیجار تصریح کرد: اضطراب، استرس و ناهنجاری‌های ناشی از مطالعه دائمی انواع وبلاگ‌های شکست عشقی توسط نوجوانان، بسیار جدی است و آنان را در آینده به افرادی دارای تنفر و سوء‌ظن شدید به جنس مخالف، سوء استفاده جنسی صرف از جنس مخالف، خیانت‌کار پنداشتن جنس مخالف و نگاه ابزاری به زنان تبدیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: ناامیدی و یأس بعد از بازدید، بی‌هدف بودن و گذران وقت به بطالت و هیجانات زودگذر، تاثیرات منفی بر خود انگاره نویسنده، مباح پنداشتن خیانت به جنس مخالف، احساس پوچی، اشتغالات فکری غیرضروری، نرسیدن به امورات مهم مانند تحصیل و انجام وظایف، انزوا و گوشه‌گیری از دیگر تاثیرات استفاده از این سایت‌ها و بلاگ‌های بی‌محتواست.

ترکمندی در ادامه به نقش مدارس و دانشگاه‌ها در اطلاع‌رسانی در مورد آثار منفی بازدید دائمی یا اداره وبلاگ‌های این‌چنینی به دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها نیز نقش مهمی در افزایش آگاهی فرزندان در مورد آثار مخرب اینگونه وبلاگ‌ها دارند.

به گفته وی، ایجاد صمیمیت و نظارت بر فرزندان هنگام استفاده از اینترنت نقش مهمی در استفاده مناسب جوانان و نوجوانان از اینترنت خواهد داشت.

ترکمندی با بیان اینکه توسعه شبکه‌های مختلف اینترنتی و اینگونه وبلاگ‌ها از حربه‌های دشمنان در جنگ‌نرم علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران است، تصریح کرد: دشمنان به منظور مقابله با رشد و ترقی روزافزون کشور و موفقیت‌های جوانان ایرانی دست به اجرای اینگونه برنامه‌ها می‌زنند.

وی در پایان افزود: دشمن سعی دارد با ترویج ضد ارزش‌ها جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را از مسیر رشد و پیشرفت منحرف کند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول