اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی دماوند خبر داد

آموزش مهارت‏های خانواده به 5 هزار زوج دماوندی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند از فراگیری مهارت‏های خانواده توسط 5 هزار زوج دماوندی خبر داد.

آموزش مهارت‏های خانواده به 5 هزار زوج دماوندی

منیره بیگلربیگی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این طرح سالانه برای زوج‏های جوان اجرا می‏شود و هدف از اجرای آن، ارتقای رضایت‏مندی در زندگی، پایداری بنای خانواده و پیشگیری از آسیب‏های روانی و اجتماعی است.

بیگلربیگی اضافه کرد: اجرای این طرح منجر به افزایش مهارت‏های ارتباطی خانواده‏ها، کاهش نرخ طلاق و بهبود روابط میان‏نسلی در جامعه می‏شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: سال‏جاری این طرح به صورت آزمایشی در همه استان‏های کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در بیانی ساده، معاونت‏های پیشگیری و فرهنگی ادارات بهزیستی در قالب این طرح افراد جامعه را برای یک زندگی سالم و استاندارد یاری می‏کنند.

بیگلربیگی اضافه کرد: همچنین این طرح در خصوص جوانان داوطلب ازدواج اجرا می‏شود و آنها را برای انتخاب همسری مناسب توانمند می‏کند.

به گفته معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دماوند، ازدواج به عنوان امری روان‏شناختی و اجتماعی نیاز به آموزش دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود جمعیتی جوان در کشور و آسیب‏زا بودن پدیده طلاق، آموزش‏های قبل از ازدواج می‏تواند به عنوان یکی از طرح‏های پیشگیرانه در سطح نخست سلامت روحی و روانی جامعه ایفاگر نقشی مهم باشد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول