اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست بهشهر خبر داد

آغاز برداشت انار میانکاله از 20 مهر ماه

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: برداشت انارهای شبه جزیره بین‌المللی میانکاله از پنج‌شنبه 20 مهر آغاز می‌شود.

آغاز برداشت انار میانکاله  از 20 مهر ماه

زمان‌رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر درباره جزئیات برداشت انار از پناهگاه حیات وحش میانکاله تصریح کرد: در جلسه‌ای که با اعضای کمیته مدیریت محلی ذخیره‌گاه زیست‌کره داشتیم، مقرر شد کار برداشت انار از سوی هشت تعاونی منطقه انجام شود.

وی افزود: تعاونی‌ها ملزم به به‌کارگیری افراد آموزش دیده شدند که به حساسیت پناهگاه حیات وحش و گونه‌های گیاهی میانکاله آگاه باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر درباره نحوه فروش انارهای میانکاله اظهار داشت: انارهای برداشت شده با ایجاد بازارچه سنتی موقتی که توسط تعاونی‌ها در نظر گرفته شده در خارج از محدوده حفاظت شده به فروش می‌رسند.

وی از شهروندان بهشهر و شهرستان‌های اطراف خواست که برای چیدن انار در کنار درب ورودی میانکاله تجمع نکنند بلکه انار مورد نیاز را از تعاونی‌هایی که در همان اطراف هستند، تهیه کنند.

احمدی تصریح کرد: این کار در راستای اهداف مدیریتی ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و ساماندهی استفاده‌های سنتی در کنار حفاظت زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش فارس، هرچند در 12 هزار هکتار از وسعت 67 هزار هکتاری شبه جزیره میانکاله انار ترش خودرو وجود دارد اما برای حفاظت از این زیست‌کره بی‌نظیر، برداشت انار تنها در محدوده 5 هزار هکتار انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول