اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 3 هزار نفر صورت گرفت

اجرای جشنواره «انار» در شرق مازندران

خبرگزاری فارس: ظهر امروز نخستین جشنواره فرهنگی هنری انار اشرف با حضور بیش از 3 هزار بهشهری در مجتمع تفریحی توریستی «هوتو» برگزار شد.

اجرای جشنواره «انار» در شرق مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، نخستین جشنواره بزرگ انار بهشهر با هدف معرفی انار این نقطه از کشور که یکی از محصولات ارگانیک و خوش خوراک محسوب می‌شود با همکاری و مشارکت فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و با میزبانی شایسته شرکت تعاونی سبز گستر هوتو در جوار غارهای تاریخی کمربند و هوتو برگزار شد.

در جمع بیش از 3 هزار شرکت‌کننده در جشنواره انار، حضور امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار، مسئولان شهرستانی و مدعوینی که از راه‌های دور و نزدیک آمده بودند، بر اهمیت و غنای جشنواره افزود.

هرچند مکان برگزاری جشنواره چشم‌انداز بسیار زیبایی داشت و نسبتاً بزرگ بود اما شرمنده آن دسته از شرکت‌کنندگانی شد که جایی برای نشستن نداشتند، این جشنواره نخستین تجربه بزرگ و به یادماندنی شهرستان بهشهر در معرفی انار اشرف بود که تا حد زیادی به اهداف خود رسید.

به گفته محمدرضا البرزی فرماندار بهشهر، برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در جامعه به یادآوری فرهنگ‌ها و سنت‌های گذشته و ظرفیت‌های منطقه می‌پردازد و از طرفی روحیه تعامل و همدلی را بین دستگاه‌های مختلف شهرستان افزایش می‌دهد.

علی‌اصغر باباکوهی اشرفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر هم در سخنانی اظهار داشت: این تازه آغاز راه است و در سال‌های آینده جشنواره پربارتری برگزار خواهد شد.

ابراهیم طاهری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهشهر که یکی از برگزارکنندگان جشنواره بود با خیر مقدم به حاضران بیان کرد: شهرستان بهشهر بیشترین نقاط گردشگری استان و کشور را دارد و هم‌اکنون وجود حدود 10 منطقه نمونه گردشگری و ده‌ها نقطه تاریخی و میراثی، فرصت‌های مهمی برای ایجاد اشتغال هستند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هرگونه طرح و سرمایه‌گذاری در این مناطق استقبال و حمایت می‌کند.

به گفته محمد نجفی یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی سبز گستر هوتو، این مجتمع تفریحی توریستی در حال حاضر یک سایت کارگاهی است که هنوز به‌ طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: تکمیل سایت تفریحی هوتو، 7 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

به گزارش فارس، با توجه به تاکید برگزارکنندگان برنامه بر حضور پرشور مردم در نماز جمعه، این جشنواره قبل از اذان ظهر به پایان رسید.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول