اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین:

اشتغال دغدغه اصلی کشور است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین با تاکید بر حمایت از مشاغل بومی و خانگی گفت: اشتغال دغدغه اصلی کشور است.

اشتغال دغدغه اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بیژن خانی ساعتی پیش در جلسه هفتگی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: این نام برازنده این سال و تحقق آن نیازمند همت مسئولان، همراهی شهروندان و توجه به منویات مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین امر اشتغال را از جمله دغدغه‌های به روز کشور و شهرستان ورامین عنوان کرد و افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی در حوزه اقتصاد و اشتغال جوانان و بیکاران جویای کار، بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای این موضوع همچون ازدواج، کاهش جرم، مسکن، افزایش جمعیت و ... حل می‌شود.

وی در ادامه با ارائه برخی راهکارهای اجرایی در حوزه حل مشکل اشتغال خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای توسعه صنعت توسط سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان، شناسایی و معرفی کارآفرینان نمونه ملی و محلی در جهت معرفی اقدامات آنان و تشویق علاقمندان جویای کار به الگو گرفتن از آنان، ارتقای حس احساس مسئولیت همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول و متولی در زمینه اشتغال، توجه به منویات مقام معظم رهبری و به‌کارگیری آن در حوزه اجرا، حمایت از مشاغل بومی و خانگی در حوزه شهری و روستایی، تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای در پرورش نیروهای انسانی متخصص و ماهر در صنایع مورد نیاز می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی کشور در سطح ملی و محلی ایفا کند.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین در پایان تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانجات تولیدی بزرگ و کوچک در محدوده شهر و شهرستان، وجود جوانان با استعداد و متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله نقاط قوت و مثبت منطقه ورامین بوده که با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات کارگشا و اجرای قاطع آن بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال و حوزه‌های فرعی آن حل می‌شود.

در ادامه این جلسه محمد داداشی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین با اشاره به آمار و وضعیت اشتغال در شهرستان ورامین گفت: در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و 208 نفر جویای کار در این اداره ثبت‌نام کرده که فقط 917 فرصت شغلی برای آنان به وجود آمده و از این تعداد فقط 225 نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی ضمن درخواست همکاری بیشتر مسئولان و اجرای راهکارهایی در جهت حل معضل اشتغال در حوزه شهرستان ورامین بیان داشت: دوری برخی شهرک‌های صنعتی و کارخانجات از محل اسکان کارگران، وضعیت سخت شغلی برخی مشاغل، عدم وجود نیروهای انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز صنعت و ... از جمله دلایل افزایش تعداد علاقمندان جویای کار شده است.

در ادامه جلسه پس از سخنان حسین خلیلی، جعفر اردستانی و بهزاد حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر ورامین و عضو کمیسیون فرهنگی و حسین اسماعیلی مشاور این کمیسیون و محمد راشدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین، شورای اسلامی شهر ورامین آمادگی خود را در جهت همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مسئول و متولی اشتغال در زمینه ایجاد بسترهای مورد نیاز اشتغال اعلام کردند و خواستار فرهنگ‌سازی بیشتر از طریق طرح‌های فرهنگی در این حوزه شدند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول