اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد کرمان خبر داد

اختصاص 30 درصد از درآمد صندوق‌های صدقات به اشتغالزایی

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: 30 درصد از وجوه حاصله از صندوق صدقات در سال جاری به اشتغالزایی در سطح استان کرمان اختصاص یافت که این امر در ایران بی‌نظیر است.

اختصاص 30 درصد از درآمد صندوق‌های صدقات به اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، وحید میرزایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در نخستین فرصت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) با احداث کمیته امداد گام مهم و بلندی برای خدمت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه برداشتند که امروز ما شاهد خدمات و فعالیت‌های این نهاد مقدس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن پس از بررسی راه‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که برای ضربه زدن به انقلاب باید فرهنگ کشور را هدف قرار دهد، بنابراین تهاجم فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

میرزایی ابراز داشت: در حال حاضر بیش 3 هزار و 600 شبکه ماهواره‌ای هجمه خود را علیه انقلاب اسلامی کرده‌اند، بنابراین کمیته امداد در زمینه منویات مقام معظم رهبری در راس برنامه‌های خود به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد سعی کرده است با استفاده از وجود  کارشناسان دینی، مذهبی و مشاوران مجرب مسائل و مشکلات خانواده‌های زیر پوشش را حل و فصل کنند و نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کند.

میرزایی عنوان کرد: زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان، احداث مجتمع‌های فرهنگی به صورت شبانه‌روزی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و ... از جمله گام‌هایی است که برای رفاه و آسایش خانواده‌های مددجویان برداشته شده تا فرزندان آنان بتوانند به دور از نگرانی و استرس نسبت به آموزش علوم مختلف گام اساسی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کار فرهنگی به نتیجه مطلوب برسد، بخش اقتصادی نیز خود به خود فعال و زمینه برای اشتغال و کار جوانان فراهم می‌شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر 50 درصد از افرادی که در کوهبنان زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، افراد بالای 60 سال هستند که در روستاها سکونت دارند، بنابراین باید تلاش خود را برای گسترش مشاغل خانگی مضاعف کنیم.

میرزایی اذعان داشت: با تلاش و پیگیری‌های مصرانه فرماندار پر تلاش و بسیجی کوهبنان این شهرستان در بخش اشتغال جزو برترین‌های استان کرمان است به گونه‌ای که کمیته امداد این شهرستان توانست در نمایشگاه عرضه محصولات این نهاد در مرکز استان با راه‌اندازی چند غرفه جزو شهرستان‌های برتر در فروش و عرضه محصولات به ویژه کبک و صنایع دستی باشد.

وی گفت: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی صندوق‌های جمع‌‌آوری صدقات در نقاط مختلف شهرها و ادارات نصب شده که در سال جاری 30 درصد از وجوه حاصله از صدقات را به بحث گسترش اشتغال در سطح استان اختصاص دادیم که این امر در ایران بی‌نظیر است.

میرزایی ابراز داشت: در زمینه گسترش مشاغل خانگی و درآمد بیشتر زنان سرپرست خانوار کمیته امداد با راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی مواد اولیه و امکانات مورد نیاز را در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار می‌دهد و پس از پایان کار قالی بافته شده را از طریق شرکت‌های طرف قرارداد به کشورهای مختلف صادر می‌کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول