اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

304 میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزا در خوزستان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت 304 میلیارد و 226 میلیون ریال تسهیلات در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

304 میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزا در خوزستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی شامگاه شنبه در هفدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان با ارائه گزارشی از افزایش میزان جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در سال جاری از فروردین تا 19 مهر اظهار داشت: در این مدت 163 طرح در بانک‌ها با تسهیلات 288 میلیارد و 588 میلیون ریال تایید شده که ظرفیت اشتغال‌زایی آنها 418 فرصت شغلی است.

به گفته وی در همین بازه زمانی 178 طرح به مرحله عقد قرارداد با بانک‌های عامل رسیده‌اند که مبلغ اعتبار آنها 331 میلیارد و 152 میلیون ریال و میزان اشتغال‌زایی آنها 525 فرصت شغلی است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان میزان تعهد اشتغال استان در سال 1391 را بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال 131 هزار و 422 شغل اعلام و اظهار امیدواری کرد که عقب‌ماندگی نیمه نخست امسال به دلیل گرما، تعطیل شدن برخی مشاغل به دلیل هوای گرم، تخصیص دیرهنگام اعتبارات و ... در نیمه دوم سال تا اسفند ماه جبران شود.

موسوی همچنین به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تا اواسط مهر ماه 27 هزار و 312 فقره پرونده مشاغل خانگی واصل و مجوز آنها صادر شده است که از این تعداد 23 هزار و 26 متقاضی زن و 4 هزار و 286 متقاضی را مرد تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد پرونده مربوط به سهمیه سال گذشته است، تصریح کرد: از این تعداد متقاضی کمی بیش از 12 هزار نفر موفق شدند وام دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ارائه گزارشی تفصیلی از وضعیت بانک‌های ملت، صادرات، کشاورزی، ملی، تجارت، سپه، رفاه کارگران، مسکن و پست بانک از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: از 27 هزار و 116 طرح معرفی شده به بانک‌ها، 12 هزار و 54 طرح تسهیلاتی در مجموع به میزان 529 میلیارد و 461 میلیون ریال دریافت کرده‌اند که معادل 47 درصد کل مبلغ اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی است.

موسوی خاطرنشان کرد: تا اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی مربوط به سال گذشته جذب نشود، رقم جدیدی برای سال 1391 به استان اختصاص داده نمی‌شود.

*تسریع در کار بانک‌ها

همچنین استاندار خوزستان در این نشست با تاکید بر ضرورت تلاش دستگاه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی ایجاد اشتغال و محقق کردن تعهدات استان گفت: هنوز 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از محل بنگاه‌های زودبازده مربوط به سال‌های 86 تا 89 داریم که جذب نشده است.

سید جعفر حجازی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها به دلیل برخی سیاست‌های انقباضی، این تسهیلات جذب نشد اما اکنون برای پرداخت آن سهم هر بانک مشخص و بین آنها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از این پس میزان پرداخت تسهیلات اشتغال بانک‌ها با دقت و نظارت بیشتری کنترل و رصد می‌شود، افزود: از بانک‌ها انتظار می‌رود در پرداخت وام‌های اشتغال جهشی از خود نشان دهند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول